Kevät 2023 – Ohjelma

Kerhon kevätkausi aloitettiin 8.2. tutustumalla Pyhän marttyyrikeisarinna Aleksandran kirkkoon, joka monelle ryhmämme jäsenistä oli entuudestaan tuttu ainoastaan ulkoapäin ja josta yleensä käytämme nimeä ”ortodoksinen kirkko”. Erinomaisen oppaan ansiosta opimme paljon uutta kirkkohistoriasta ja ortodoksisen seurakunnan toiminnasta.

Kevään galleria- ja kulttuurikävelykierrokset

Näillä kävelykierroksilla pistäydymme turkulaisissa gallerioissa ja samalla on mukava tavata muita kerholaisia. Kävelykierroksille on mukaan tervetullut myös puoliso ja/tai ystävä.

Pe 24.2. Galleriakierros alkaa klo 11.00 Auran Galleriasta (Yliopistonkatu 7), josta siirrytään Makasiini Contemporaryyn. Noin klo 12 tutustumme Turun Taidehallin näyttelyyn, jossa on esillä Turun Taiteilijaseuran 99. vuosinäyttely. Brinkkalan Galleriassa on näyttely ”Färikäst – Poimintoja Turun monikielisestä historiasta” ja samalla voi pistäytyä myös Turkuseuran tiloissa. Läheltä löytyy kierroksen päätteeksi lounaspaikkoja, jos haluaa jatkaa tarinointia kävelyyn osallistuneiden kanssa.

Tälle galleriakierrokselle ei tarvitse ilmoittautua ennakkoon.

Ma 27.3. Kulttuurikävelyn kohteena on Köysiratagalleria ja sen jälkeen tutustumme DaisyLadies ry:n toimintaan ja nautimme heidän kahvilassaan lounaan.

Kävely alkaa Galleria Joellan edestä (Läntinen Rantakatu 21) klo 11.30. Kävelemme jokirantaa Taideakatemian Köysiratagalleriaan (Linnankatu 60), missä on 1. vuosikurssin taidenäyttely. Sieltä jatkamme kävellen DaisyLadies ry:n kahvilaan (Sairashuoneenkatu 1), missä on mahdollisuus syödä lounas, jonka jälkeen kuulemme yhdistyksen toiminnasta ja juomme kahvit. Tähänkin tilaisuuteen on puoliso/ystävä tervetullut.

Ilmoittautuminen Pirjolle (ks. alla) viimeistään 22.3. mennessä, jotta voimme ilmoittaa lounaalle (maksu 10 € sis. kahvin) osallistujien määrän (maksu käteisellä taikka kortilla paikan päällä).

Lisätietoja DaisyLaidies ry

Kevään teatteriesitykset

Kerho on varannut kahteen esitykseen edulliset ryhmäliput, jotka täytyy vahvistaa ja lunastaa ennakkoon. Lipun voi varata myös puolisolle/ystävälle.

Ilmoittautumiset: pirjo.somerkoski@dnainternet.net, puh. 050 542 6796.

La 22.4. klo 14 Pikku naisia – Turun kaupunginteatterin päänäyttämöllä

Kerholle on varattu esitykseen 30 lippua asiamieshintaan à 36 euroa.
Sitovat ilmoittautumiset ja maksut kerhon tilille viimeistään tiistaihin 21. maaliskuuta mennessä.

Louisa May Alcottin rakastettu romaani Pikku naisia nähdään Turun kaupunginteatterin päänäyttämöllä Satu Rasilan uutena sovituksena, jonka ohjaa Sini Pesonen. Esitys kuvaa poikatyttö Jon kasvua kirjailijaksi. Sisarusparvea esittävät Isla Mustanoja, Katariina Havukainen, Anna Airola ja Linda Hämäläinen. Ensi-ilta on 29.3.2023. Lisätietoja

To 4.5. klo 19 Ballroom – Tanssiteatteri Eri (Yliopistonkatu 7)

Kerholle on varattu 20 ryhmälippua (26 € /kpl). Sitovat ilmoittautumiset sekä maksut kerhon tilille viimeistään maanantaina 27. helmikuuta.

Mannermainen rytmiorkesteri Aninkaisten Sävel ja Tanssiteatteri Erin ensemble vievät yleisön aikamatkalle 1920-30 -lukujen tarttuvien iskusävelmien ja tanssien myötä tanssisaliin, ballroomiin. 14 muusikkoa yhdessä ja erikseen Erin tanssijoiden kera lumoavat yleisön koskettavilla, iloisilla ja melankolisillakin pienoistarinoillaan. Tanssityylit vaihtelevat tangosta charlestoniin ja foxista jazziin. Suunnittelu Eeva Soini ja Lassi Sairela. Esitys kestää 1,5 tuntia sis. Väliajan. Lisätietoja

Kevään muuta ohjelmaa

Huhtikuussa toivottavasti toteutuu opastettu kierros, jolla tutustumme Bassin arkkitehtuuriin Turussa. Tarkemmat tiedot tästä ja ao. tilaisuuksista lähetetään jäsenille sähköpostitse.

Muistahan ilmoittaa jos sähköpostiosoitteesi on muuttunut!

Ma 8.5. klo 10.30 Tutustumme Turun tuomiokirkkoon Timo Niitemaan opastuksella. Sen päätteeksi jäämme kuuntelemaan klo 12.00-12.15  Ensemble MMXX:n lounaskonserttia, jonka ohjelmistossa on renesanssiajan musiikkia.

Toukokuun lopulla on jälleen yliopiston vierastalon Villa Hortuksen pihatalkoot.

To 1.6. tehdään koko päivän retki Noormarkkuun ja Harjavaltaan. Kohteina Noormarkun ruukkialue, Villa Mairea sekä Emil Cedercreutzin museo.

Ja jos sinulla on mielessä joku mielenkiintoinen vierailu- tai retkeilykohde taikka itselläsi on harrastus, jota voisit esitellä eläkeläiskerhon jäsenille, niin ota yhteyttä kerhon vetäjäryhmän jäseniin.