FIREA-tutkimus osaksi uutta Väestötutkimuskeskusta

Turun yliopisto ja Varsinais-Suomen sairaanhoitopiirin kuntayhtymä ovat perustaneet uuden Väestötutkimuskeskuksen. Keskuksen tavoitteena on on tehostaa väestötutkimuksiin liittyvää kehitystyötä ja sitä kautta edistää terveyttä ja hyvinvointia.

Myös FIREA-tutkimus on nyt osa uutta Väestötutkimuskeskusta. ”Väestötutkimuskeskus avaa meille entistä parempia mahdollisuuksia tehdä yhteistyötä muiden kohorttitutkimusten kanssa ja tutkia asioita laajemmasta näkökulmasta. Käytännön tasolla Väestötutkimuskeskus mahdollistaa yhteisten tilojen lisäksi myös resurssien yhdistämisen ja järkevän käytön, esimerkiksi tutkimushoitajat voivat joustavammin toimia useammassa tutkimuksessa.” sanoo FIREA-tutkimuksen johtaja Sari Stenholm.

​Lisätietoa Väestötutkimuskeskuksesta Turun yliopiston tiedotteesta.