Hiiskuttua-lehden uudet päätoimittajat esittäytyvät

Hiiskuttua-lehden päätoimittajana aloittaa kaksi tuoretta kasvoa: Hanna-Mari Kupari (kieli- ja käännöstieteiden laitos) ja Päivi Leinonen (historian, kulttuurin ja taiteiden tutkimuksen laitos). Uudet päätoimittajat haluavat kehittää lehdestä entistä monipuolisemman, lisätä lehden näkyvyyttä sekä rakentaa selkeitä sisällöllisiä teemoja. Tutustu uusiin päätoimittajiin!

Hiiskuttua-lehden päätoimittaja Hanna-Mari Kupari

Hanna-Mari Kupari

Olen keskiajan latinaan erikoistunut digitaalisen kielentutkimuksen väitöskirjatutkija. Aineistonani ovat Vatikaanin penitentiariaattiarkiston asiakirjat ja niiden kieli. Käytän työssäni erinäisiä digitaalisten ihmistieteiden menetelmiä, esimerkiksi automaattista kieliopillista jäsennystä. Tutkimukseni on poikkitieteellistä ja nautin yhteistyöstä eri tieteenaloja edustavien tutkijoiden kanssa. Työskentelen Emil Aaltosen säätiön apurahalla.

Olin aktiivinen Twitterissä ennen omistajamuutosta ja lanseerasin siellä #aamunlatina-twiitit. Tämän lisäksi olen aika tykännyt jalkautua ihmisten pariin ja pitänyt yleisöluentoja yhteistyössä Aboa Vetus & Ars Novan sekä Apteekkimuseon kanssa. Erityisesti tavoitteeni on ollut tehdä usein etäiseksi koetusta latinasta ja sen tutkijoista helposti lähestyttäviä.

Humanistisen tiedekunnan verkkolehti Hiiskuttua tuo mielestäni loistavasti esiin Turun yliopiston laajaa osaamista. Tulevaisuudessa voidaan nähdä vaikkapa Hiiskuttua-podcast sekä teemanumeroita, joissa on oppiainerajat ylittäviä kokonaisuuksia.

Hiiskuttua-lehden päätoimittaja Päivi Leinonen

Päivi Leinonen

Työskentelen tällä hetkellä projektitutkijana etnologian laitoksella. Tutkimusaiheeni liittyvät asumisen ympäristöihin ja kaupungin kokemiseen henkilökohtaisella tasolla. Turun kehittyvää Linnakaupunkia tutkivassa hankkeessa selvitämme, millaisia aisti- ja tunnekokemuksia alueella liikkuminen tarjoaa. Väitöskirjatutkimuksessani paneudun 1970-luvun lähiöympäristön estetiikkaan, jota tutkin visuaalisen aineiston avulla. Toimin myös avoimen yliopiston tuutoriopettajana kulttuurien tutkimuksen aineissa.

Olen aikaisemmin työskennellyt media-alalla erilaisissa tehtävissä, kuten mediakoordinaattorina yritysviestinnän julkaisujen parissa, uutiskirjeiden laatijana ja jonkin verran markkinointitehtävissä. Omista tutkimusteemoistani julkaisen harvakseltaan Talotarinat-blogissa ja samannimisellä Instagram-tilillä.

Hiiskuttua-lehteä haluan kehittää monipuoliseksi verkkolehdeksi ja kokeilla uusiakin tapoja viestiä tiedemaailman aiheista. Erityisesti innostun visuaalisten sisältöjen suunnittelusta.