Lasten lauantai: Avaruuden mysteerit

07.01.2023 11:00 - 14:00

Tiedetapahtumasarja Lasten lauantai tarjoaa jokaisen kuukauden ensimmäinen lauantai lapsiperheille tiedetempauksia ja työpajoja, joissa päästään itse kokeilemaan ja tiedeseikkailemaan niin kasvihuoneille kuin laboratorioon. Tervetuloa mukaan!

Lasten lauantaina 7.1. etsimme vastausta kysymyksiin; Mitä avaruudessa on? Mihin avaruus loppuu ja mistä se alkaa? Tule keskustelemaan asiantuntijan kanssa avaruudesta, tutkimaan puutarhamme kasveja ja osallistu tiedepajaan. Lisäksi pääsemme nauttimaan Suomen talvesta kauniissa ulkopuutarhassamme!

Lasten tiedepajat ovat suosittuja ja menevät usein täyteen. Varaa paikka tiedepajaan ostamalla lippu tiedepajaan etukäteen (ei sisällä sisäänpääsyä kasvihuoneisiin). Huomaa ikäsuositukset tiedepajoihin.

Pajat soveltuvat erityisesti kouluikäisille, mutta yläikärajaa ei ole. Alle 7-vuotiaat vanhempien seurassa. Vanhemmat pääsevät ilmaiseksi lapsen seurana, jotta lapset pääsevät pajassa päärooliin, suosittelemme, että perheestä mukaan tulee enintään 1 aikuinen. Osta liput tiedepajoihin ennakkoon tästä.

Ohjelma:

Klo 11.15-11.45 Tiedepaja: Rakettipaja (laboratorio), 7-13-v., soveltuu nuoremmille aikuisen seurassa, 7 € / osallistuja

Klo 12.00-13.00 Tähtitieteilijä Pasi Nurmi kertoo avaruuden ihmeistä. Tule mukaan keskustelemaan ja kuulemaan avaruuden mysteereistä. (seminaarisali), ilmainen

Klo 13.14-13.45 Tiedepaja: Rakettipaja (laboratorio), 7-13-v., soveltuu nuoremmille aikuisen seurassa, 7 € / osallistuja

Tapahtumasta lisätietoja antaa Aliisa.
Ota yhteyttä: alalwa@utu.fi | +358 50 440 7384

Kasvihuoneet ja kahvio ovat auki klo 11–17. Ulkopuutarha on auki klo 8–20.

Pääsymaksut kasvihuoneisiin:

• Aikuiset 9 €
  • Eläkeläiset, opiskelijat, varushenkilöt, siviilipalvelushenkilöt ja alle 18-vuotiaat 6 €
  • Perhelippu 23 € (2 aik. & 2 lasta tai 1 aik. & 3 lasta)
  • Ryhmälippu 10 henkeä 70 €
  • Alle 7-vuotiaat ilmaiseksi

Maksut paikanpäällä infopisteeseen tai kahvion kassalle.

Ulkopuutarhaan on vapaa pääsy.

Tervetuloa puutarhalle vieraaksemme!