Marjaana Korpi ja Kidisafe-tiimi tuottavat animaation paloturvallisuudesta

Tapaturmien ehkäisy ja erityisesti paloturvallisuus ovat aiheina animaatiossa, joka tuotetaan varhaiskasvatuksen käyttöön tulevana syksynä Kidisafe-hankkeessa. Hanke on Palosuojelurahaston tukema.

Animaation tuottaa Pikkunorssin varhaiskasvatuksen erityisopettaja Marjaana Korpi ja Kidisafe-työryhmä. Materiaalin avulla on tarkoitus opettaa alle kouluikäiselle lapselle paloturvallisuuteen liittyviä asioita. Aihetta lähestytään kuvaamalla arkea pelastuslaitoksella. Animaatio on tuotettu yhteistyössä Satakunnan pelastuslaitoksen kanssa.

Animaation päärooleissa ovat pelastajat Mikko, Sanna, Sauli ja Jarno. Osalla animaation hahmoista hahmoilla on vastineensa tosielämässä Satakunnan pelatuslaitoksella. Animaatiossa esiintyy myös toistaiseksi nimeä vailla oleva teemalintu, jonka alkuperäismallin on tuottanut kasvatustieteen ylioppilas Tessa Rautiainen. Animaatio julkaistaan syksyn aikana.

Lisäksi hankkeessa tuotetaan aineistoa käytettäväksi päiväkotien älytauluilla ja tavallisina työkirjoina.