Me, My Health & My Food viestii luotettavaa terveyttä

yhteiskuvassa: Johanna Luotolinna (Kumppania), Peter Zettinig (Turun yliopisto), Minna Storm (Turun yliopisto), Reijo Kangas (Polar), Heli Töykkälä (Raisio Group), Soile Käkönen (HKScan)

Viime vuoden alusta käynnistynyt Turun yliopiston, VTT:n ja Vaasan yliopiston yhteinen hanke, Me, My Health & My Food (MeHeFo), innovoi ja vahvistaa yksilöllisiä ruokaan ja syömiseen liittyviä terveyttä ja ennakoivaa hyvinvointia edistäviä ratkaisuja. Tällä viikolla hankkeen yritystoimijat ja Turun yliopisto keskittyivät terveysviestintään hankeyritys Kumppania OY:n luona Tampereella.

Kumppania  Oy:n Johanna Luotolinna innostuu hyvästä terveysviestinnästä ja MeHeFo -hankkeen toimijoiden yhteistekemisestä ekosysteemissä  ”Niin innovaatiohankkeessamme kuin terveysviestinnässä luotettavuus, ymmärrettävyys ja positiivinen näkökulma ovat lähtökohtia sekä kantavia voimia”. Me kaikki janoamme ajankohtaista – jopa ennakoivaa – ja luotettavaa tietoa niin tutkimuksessa, työssä kuin arjessa. Me, My Health & My Food -hankkeessa on mukana kahdeksan yritystä[1]. Tampereen MOW Supernova tarjosi Kumppania Oy:n emännöimänä hankkeen yrityksille intensiivisen työpajapäivän, jossa jatkettiin jo kasvuun ja kansainvälistymiseen tähtääviä yhteisratkaisuita sekä pohdittiin viestintää työkaluna yhteisratkaisuiden kirittämiselle. Turun yliopiston Minna Storm nostaa esiin tutkimushankkeiden viestinnän perinteitä ”Tutkimushankkeiden perinteiset viestintäkanavat löytyvät usein akateemisista julkaisuista, hanketoimijoiden esiintymisistä eri ammattitapahtumissa, hankkeiden tutkimusraporteista tai – jo usein hankkeiden päätyttyä – yritysten innovaatiotyön tuloksista. MeHeFo:ssa erityisesti Kumppanian ammattitaidolla nostamme viestinnän merkitystä ja vaikutusta jo hankkeen aikana, jolla tavoittelemme myös kansalaisten ja yleisen kiinnostuksen lisäämistä ydinkysymyksiämme kohtaan sekä terveyden edistämiseen mm. ravitsemusvalintojen muutoksen kautta.” – Terveys on tärkeä perusarvo, joka mahdollistaa monimuotoisen hyvinvoinnin, jatkaa Luotolinna.

Hankkeen yrityksillä on innovaatioekosysteeminä ainutlaatuinen mahdollisuus määrätietoiseen yhteiskehittämiseen samalla kunkin omaa kasvua ja kansainvälistymistä vahvistaen, toteavat Peter Zettinig ja Minna Storm Turun yliopistosta. Turun yliopiston, VTT:n ja yritysten yhteishanke jatkuu kahden vuoden hankkeena. Me, My Health and My Food ekosysteemiin kuuluvat Turun ja Vaasa yliopiston sekä VTT:n lisäksi yrityksiä teknologia-alalta (Polar Electro), datan hallinnasta ja viestinnästä (UPC Konsultointi, Kumppania) sekä elintarviketeollisuuden ja vähittäiskaupan alalta (Valio, HK Scan, Raisio, Verman, Seulo Palvelut).

#MeMyHealthMyFood #digitalisaatio #FunktionalFoodForum #TurkuSchoolofEconomics) #TurkuUniversity #VTT #PersonalizedHealth #KansainvälinenLiiketoiminta #PersonalizedNutrition #businessinnovationcamp

Lisätietoja:

Projektipäällikkö ja Projektitutkija Minna Storm, Turun yliopisto; minna.storm@utu.fi, p. 040 507 0445

Dosentti Peter Zettinig, Turun yliopisto; peter.zettinig@utu.fi

Professori Kirsi Laitinen (vastaava tutkija), Turun yliopisto; kirsi.laitinen@utu.fi , p. 050 379 7010

Vanhempi tutkija Jenni Lappi (projektipäällikkö), VTT; jenni.lappi@vtt.fi, p. 050 520 4326.

Johanna Luotolinna Kumppania Oy:stä Tampereella
Me, My Health & My Food -innovaatioekosysteemin vetäjät Peter Zettinig ja Minna Storm Turun yliopistosta

[1] Valio, Polar, UPCode, Kauppahalli24/Seulo, HK Scan, Verman, Raisio Goup, Kumppania. Me, My Health & My Food toimii Business Finlandin rahoitustuella sekä kunkin toimijan vahvalla, omalla panoksella.