RENE Symposium 2022

Kuva: Sami Pulkkinen

RENE Symposium 2022

Torstaina 10.2.2022 klo 10–17 DIAK, Helsinki (Kyläsaarenkuja 2)

Tervetuloa Turun yliopiston hoitotieteen laitoksen Research in Nursing Education (RENE) -tutkimusryhmän ja yhteistyöorganisaatioiden järjestämään symposiumiin.

RENE2022-Symposiumin tavoitteena on edistää terveysalan koulutustutkimusta ja koulutustutkijoiden verkostoitumista ja yhteistyötä Suomessa. Symposium keskittyy alan tutkimukseen ja sen kansalliseen nykytilaan kansainvälisyyttä unohtamatta. Symposiumin kohderyhmänä ovat alan tutkijat, opettajat ja opiskelijat.

Symposiumin teemat

  • Näyttöön perustuva opettaminen
  • Digipedagogiikka ja vaikuttavat oppimisympäristöt
  • Terveysalan koulutustutkimuksen metodologiset kysymykset
  • Terveysalan koulutus haasteellisissa olosuhteissa

Voit esitellä symposiumissa terveysalan koulutustutkimustasi joko suullisena esityksenä tai posterina. Esitysten tiivistelmät tulee lähettää sähköistä lomaketta käyttäen 4.1.–15.2.2021. Tiivistelmäohjeet löydät tältä sivulta. Tieto tiivistelmien hyväksymisestä lähetetään 12.3.2021 mennessä. Tiivistelmät jaetaan symposiumiin osallistujille sähköisesti.

Ohjelma

Osallistumismaksu

Symposiumin hinta on 62 € / osallistuja sisältäen aamu- ja iltapäiväkahvit ja lounaan, symposiumohjelman sekä esitysten sähköiset tiivistelmät. Symposiumin päätteeksi järjestetään vapaamuotoinen omakustanteinen Get Together -party osallistujien verkostoitumisen edistämiseksi.

Muutos aikatauluun

Pandemiatilanteen ja Etelä-Suomen aluehallintoviraston voimassa olevien määräysten vuoksi symposiumia ei pystytä järjestämään aiottuna ajankohtana 30.9.2021. Uusi ajankohta symposiumille on torstaina 10.02.2022.

Ohjelmaan saattaa muuttuneen aikataulun vuoksi tulla muutoksia. Ohjelma päivitetään kotisivuille marraskuussa 2021.

Sähköinen ilmoittautuminen RENE2021-Symposiumiin on edelleen auki symposiumin kotisivuilla ja kaikki symposium ilmoittautumiset ovat edelleen voimassa. Halutessanne voitte muokata tai peruuttaa ilmoittautumisenne käyttämällä henkilökohtaista koodia, jonka olette ilmoittautumisen yhteydessä saaneet tai ottamalla yhteyttä järjestäjiin (imaelo@utu.fi tai leesalmi@utu.fi). Ilmoittautuminen on avoinna 15.12.2021 asti.

Ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen symposiumiin tapahtuu sähköisesti ilmoittautumislomakkeella 15.12.2021 mennessä.

Osallistumismaksut

  • Esittäjä / osallistuja 62 €
    sis. aamu- ja iltapäiväkahvit, lounas, konferenssiohjelma sekä esitysten sähköiset tiivistelmät
  • DIAK henkilökunta 0 €
    sis. aamu- ja iltapäiväkahvit, konferenssiohjelma sekä esitysten sähköiset tiivistelmät (ei lounasta)
  • Kaikki: Verkostoitumistilaisuus (vapaaehtoinen) 25 €

Osallistumismaksun maksaminen

Osallistumismaksun maksaminen on mahdollista ainoastaan laskulla. Ilmoittautumisen lopussa pyydetään antamaan tiedot laskun lähettämistä varten.

(jos symposium on etäsymposiumina, niin hintaa tarkistetaan)

Tiivistelmäohjeet

Tiivistelmäohjeet

  • Tiivistelmässä saa olla enintään 3000 merkkiä välilyönteineen (vastaten noin 300 sanaa)
  • Tiivistelmän otsikko kirjoitetaan ISOILLA KIRJAIMILLA
  • Tiivistelmä jaotellaan seuraavasti kunkin väliotsikon aloittaessa uuden kappaleen omalta riviltään:
    • Tausta
    • Tarkoitus
    • Menetelmät
    • Tulokset
    • Johtopäätökset
  • Tekijät ilmoitetaan seuraavassa muodossa peräkkäin kirjoitettuna (Sukunimi Etunimi, tutkintolyhenne, ammattinimike, työpaikka ja laitos/yksikkö/osasto) ja puolipisteellä erotettuna

Lisäksi pyydetään ilmoittamaan

  • Tiivistelmän teema (näyttöön perustuva opettaminen, digipedagogiikka ja vaikuttavat oppimisympäristöt, terveysalan koulutustutkimuksen metodologiset kysymykset, terveysalan koulutus haasteellisissa olosuhteissa)
  • Toive esitysmuodosta (suullinen esitys, posteriesitys)
  • Yhteystiedot

Tiivistelmien lähetys Webropol-lomakkeella.

Esitysohjeet

Suullinen esitys

Esitysten ajankohdat löytyvät symposiumin ohjelmasta. Rinnakkaissessioiden tilat päivitetään symposiumin ohjelmaan elokuun 2021 aikana.

Tilojen varustukseen kuuluu PC-tietokone ja data-/videoprojektori. Tietokoneissa on Microsoft Office -ohjelmisto sisältäen PowerPoint-ohjelman. Jos tarvitset esityksessäsi jotain muuta laitteistoa/ohjelmaa, ilmoita siitä etukäteen Arja Suikkalalle (arja.suikkala(at)diak.fi) viimeistään 16.1.2022

  • Suullisen esityksen kesto on 20 minuuttia aamupäivän sessiossa ja 15 minuuttia iltapäivän sessiossa, jonka jälkeen on muutamia minuutteja aikaa kysymyksille ja keskustelulle session pituudesta ja esitysten määrästä riippuen
  • Esityksen toivotaan painottuvan tutkimuksen tulosten esittelyyn
  • Esitys tuodaan symposiumiin USB-muistitikulla ja se tulee tallentaa sessiotilan koneelle viimeistään 15 minuuttia ennen session alkua, saliavustajat avustavat tallentamisessa tarvittaessa
  • Nimeä esityksesi tallennettaessa sukunimesi_esityksen nimi

ePosteriesitys

Esitysten rinnakkaissessioiden ajankohdat löytyvät symposiumin ohjelmasta. Rinnakkaissessioiden tilat päivitetään symposiumin ohjelmaan elokuun 2021 aikana.

Posterinäyttely toteutetaan sähköisinä postereina. Symposiumin tauoilla posterit heijastetaan jatkuvana sarjana esitystilan suurille näyttöruuduille. Lisäksi ohjelmaan on erikseen varattu aika postereiden esittämiselle, varauduthan olemaan silloin ePosterinäyttelyssä esittelemässä oman posterisi.

ePosteri ohje

  • Posteri tehdään joko PowerPoint-diana (huom. vaakaposteri, laajakuva 16:9) tai oman organisaatiosi vaakasuuntaiseen posteripohjaan.
  • Tekstivärinä ei kannata käyttää valkoista, musta erottuu selvemmin. Vältä myös tumman taustan käyttämistä.
  • Käytä riittävän isoa ja enintään kolmea erilaista kirjasinkokoa, (tarkista tekstin näkyvyys diaesityksessä). Huomioithan myös tekstin määrän posterissa luettavuuden säilyttämiseksi.
  • Lisää esittäjän / yhteyshenkilön kuva ja yhteystiedot (sähköpostiosoite) posterin alaosaan.

ePosteri palautetaan sähköpostitse Virpi Sulosaarelle (virpi.sulosaari(at)turkuamk.fi) viimeistään 16.1.2022 (huom. älä toimita pdf-tiedostona).

SEURAA TAPAHTUMAA FACEBOOKISSA!
#renesymposium

UTU logoYrkeshögskolan Novia logo