Urasuunnittelu – mitä kursseja Rekry järjestää?

Rekry järjestää urakursseja, uravalmennusta, työnhaun tietoiskuja sekä yksiöllisiä uraohjauskeskusteluja tulevaisuutesi tueksi.

Nimensä mukaisesti kurssit tarjoavat kurssimuotoista uraohjausta sekä kaksi opintopistettä, kun taas valmennus tarjoaa hieman henkilökohtaisempaa ohjausta sekä mahdollisuuden tutustua alueen työnantajiin. Valmennus on suunnattu heille, jotka eivät valmistu suoraan ammattiin, eli generalistialojen opiskelijoille ja vastavalmistuneille. Kurssit ovat avoinna kaikille perustutkinto-opiskelijoille.

Kurssien ja valmennusten lisäksi tuemme työnhaussa ja oman polut etsimisessä myös työnhaun tietoiskujen sekä yksilöllisen uraohjauskeskustelun kautta. Jatkamme myös CV-klinikoiden sekä mielenkiintoisten Työssä –päivien järjestämistä. Valitse itsellesi sopivin tai sopivimmat urasuunnittelupalvelut!

Työnhaun tietoiskut

Rekry järjestää sarjan tunnin mittaisia työnhaun tietoiskuja muutaman kerran vuodessa. Tietoiskuissa käydään läpi koko työnhaun prosessi aina osaamisen tunnistamisesta työhaastatteluun. Ensimmäinen tietoiskusarja lähtee käyntiin 10.9. Oman osaamisen tunnistaminen ja markkinointi –teemalla. Muut tietoiskut ovat: Löydä piilotyöpaikka, Tee toimiva hakemus ja CV ja Miten pärjään työhaastattelussa. Voit osallistua kaikkiin tai vain yhteen tietoiskuun. Tietoiskut ovat kaikille avoimia. Katso tarkempi aikataulu ja sisältö Rekryn kalenterista intrasta tai www-sivuilta.

Urakurssit

Rekry järjestää Työnhakutaidot ja urasuunnittelu -opintojakson (2 op) Turun yliopiston perustutkinto-opiskelijoille neljä kertaa lukuvuoden aikana. Opintojaksolla käsitellään itsetuntemusta, työmarkkinoita ja työnantajien odotuksia, oman alan sijoittumistietoa, työnhaun kanavia ja verkostoitumista sekä oman osaamisen markkinointia (CV, työhakemus ja haastattelu).

Opintojakso sisältää kuusi 1,5 tunnin lähiopetuskertaa ja itsenäisiä verkkotehtäviä Moodlessa. Opintojakson suorittaminen edellyttää osallistumista opetukseen Turussa.

Ilmoittautuminen 19.9.-25.10. järjestettävälle opintojaksolle käynnistyy 2.9. klo 9.00 ja päättyy 12.9. Opintojaksolle mahtuu 25 opiskelijaa ilmoittautumisjärjestyksessä. Ilmoittautumislomake ja muut opintojaksoon liittyvät tiedot intrasta.

Lisätietoja Susanna Ahteensuulta (sttmak@utu.fi).

Uravalmennus

Uravalmennuksen fokuksena on pienryhmäohjaus, oman uraprofiilin löytäminen ja työnantajiin tutustuminen. Valmennukseen sisältyy kattava materiaalipankki työnhaun tueksi sekä useampi pienryhmän tapaaminen uraohjaajan kanssa. Tapaamisten aikana tehdään työnhakuun ja itsetuntoon liittyviä tehtäviä, joiden kautta opit ymmärtämään paremmin niin itseäsi kuin työnantajia. Työnantajiin tutustutaan Päivä töissä – työn varjostuksen puitteissa. Pääset siis seuraamaan miltä mahdollinen tuleva työ voi näyttää.

Uravalmennus kestää kuusi viikkoa ja sisältää kaksi koko ryhmän tapaamista, kolme pienryhmätapaamista ja yhden henkilökohtaisen tapaamisen. Pienryhmille perustetaan myös omat whatsapp-ryhmät, joissa uraohjaaja on mukana keskustelemassa tapaamisten välillä. Uravalmennukseen kuuluu lisäksi henkilökohtainen (työ)profiilianalyysi, joka auttaa sinua ymmärtämään, minkälaiset työtehtävät ovat sopivimpia työskentelytavoillesi.

Haku 20.9. – 1.11. järjestettävään uravalmennukseen päättyy 6.9. Valmennukseen mahtuu 20 osallistujaa, jotka valitaan mukaan hakulomakkeen perusteella. Ilmoittautumislomake ja valmennuksen tarkemmat tapaamisajat intrasta.

Lisätietoja Lotta Metsärinteeltä (lotta.metsarinne@utu.fi).

Yksilöllinen uraohjaus

Yksilöllisessä uraohjauksessa paneudutaan sinua askarruttaviin kysymyksiin tulevan työelämän tai uravalintojen suhteen. Urasuunnittelukeskusteluun voit tulla missä tahansa opintojen vaiheessa ja keskustelussa voidaan käsitellä laajasti opiskelun sekä työllistymisen eri teemoja tarpeesi mukaan.

Lisätiedot ja ajanvaraus