Publications

Maijala, M. & Mutta, M. (2023). Teachers’ Role in Robot-assisted Language Learning: the Impact on the Classroom Ecology. The EuroCALL Review, 30(2), 6-23. https://doi.org/10.4995/eurocall.2023.17018

Jakonen, T., Veivo, O., Mutta, M., Maijala, M., Honkalammi, H. M., & Johansson, M. (2023). ‘Am I saying it wrong?’ Progressivity-related troubles and instructional opportunities in child-robot L2 interaction. (Part of the forthcoming special issue “Understanding technology use in face-to-face interaction”, eds. F. Oloff & J. Råman). Prologi. https://doi.org/10.33352/prlg.120961

Peura, L., Mutta, M., & Johansson, M. (2023). Playing with Pronunciation. Nordic Journal of Digital Literacy, 18(2), 100-115. https://doi.org/10.18261/njdl.18.2.3

Peura, L. & Johansson, M. (2023). A Friend or a Machine? A Study on the Child–Robot Relationship in a Foreign Language Class of Young Learners. In Social Robots in Social Institutions (pp. 165-173). IOS Press. http://dx.doi.org/10.3233/FAIA220615

Veivo, O., & Mutta, M. (2022). Dialogue breakdowns in robot-assisted L2 learning. Computer Assisted Language Learning (ahead-of-print), 1-22. https://doi.org/10.1080/09588221.2022.2158203

Johansson, M., Maijala, M., Mutta, M. & Veivo, O. (2022). Sosiaaliset robotit ja kielenoppiminen. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 13(1). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-helmikuu-2022/sosiaaliset-robotit-ja-kielenoppiminen

Johansson, M. (2022). Vuorovaikutus ja kielenoppiminen sosiaalisen robotin kanssa. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 13(1). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-helmikuu-2022/vuorovaikutus-ja-kielenoppiminen-sosiaalisen-robotin-kanssa

Veivo, O. (2022). Tehokas opettaja vai hauska lelu? – Sosiaaliset robotit kielten oppimisessa. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 13(1). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-helmikuu-2022/tehokas-opettaja-vai-hauska-lelu-sosiaaliset-robotit-kielten-oppimisessa

Maijala, M. & Mutta, M. (2022). Robotti luokkahuoneen ekosysteemissä – robotit kestävän kehityksen tavoitteiden edistäjinä? Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 13(1). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-helmikuu-2022/robotti-luokkahuoneen-ekosysteemissa-robotit-kestavan-kehityksen-tavoitteiden-edistajina

Honkalammi, H.-M. (2022). Kokemuksia robotista kieltenopetuksessa. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 13(1). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-helmikuu-2022/kokemuksia-robotista-kieltenopetuksessa

Jauni, H. & Jakonen, T. (2022). Etäläsnäolorobotti rullaa luokkahuoneeseen: osallistuminen ja toimijuus hybridiopetuksessa. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 13(1). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-helmikuu-2022/etalasnaolorobotti-rullaa-luokkahuoneeseen-osallistuminen-ja-toimijuus-hybridiopetuksessa

Honkalammi, H.-M., Veivo, O. & Johansson, M. (2022). Advice-giving between young learners in robot-assisted language learning. FRIAS Junior Researcher Conference: Human Perspectives on Spoken Human-Machine Interaction (SpoHuMa21), University of Freiburg (online), 15–17 November 2021. https://doi.org/10.6094/UNIFR/223816

Peura, L. (2021). L’imperfection du robot en fait un interlocuteur humain et amusant. Le Français dans le Monde, 437, 20. https://www.fdlm.org/blog/2021/11/15/limperfection-du-robot-en-fait-un-interlocuteur-humain-et-amusant/

Peura, L. (2021). Mitä uutta kuuluu kouluun? Tempus, 3/2021, 20-21. https://issuu.com/sukol/docs/tempus321/s/12155029

Conference presentations

Peura, L., & Johansson, M. (2023). Exploring Willingness to Communicate and L2 communication strategies in RALL [Conference presentation]. 20th AILA World Congres Lyon, Applied Linguistics perspectives on human robot interaction in language education: possibilities and challenges, 17-21 July, 2023

Honkalammi, H.-M., Veivo, O., & Johansson, M. (2023). Epistemic repair between young language learners in RALL [Conference presentation]. 20th AILA World Congres Lyon, Applied Linguistics perspectives on human robot interaction in language education: possibilities and challenges, 17-21 July, 2023

Honkalammi, H.-M., Veivo, O., & Johansson, M. (2022) Oppijoiden välinen episteeminen korjaus:
Vieraan kielen oppiminen robotin kanssa. [Conference presentation]. AFinLAn syyssymposium, Helsinki 27.-29.10.2022.

Peura, L., Veivo, O., Maijala, M., Mutta, M., & Johansson, M. (2021). Bringing the future of learning into classrooms: Robot-assisted language learning [Conference presentation]. Futures Conference 2021, Learning Futures – Futures of Learning, University of Turku (online), 8-9 June 2021.

Johansson, M. (2021). How does a social robot answer a question? Question-answer sequences in child-robot interaction [Conference presentation]. The XLVII Annual Conference on Linguistics, University of Tampere (online), 5-7 May 2021.

Maijala, M. (2021). Teachers’ role in RALL classroom [Conference presentation]. The XLVII Annual Conference on Linguistics, University of Tampere (online), 5-7 May 2021.

Peura, L. (2021). Playing with pronunciation: A study on robot-assisted French pronunciation learning and interaction [Conference presentation]. The XLVII Annual Conference on Linguistics, University of Tampere (online), 5-7 May 2021.

Veivo, O., & Mutta, M. (2020). L’Intelligence Artificielle au service de l’apprentissage des langues – le projet RoboLang. Institut Français de Finlande, La nuit européenne des chercheurs, le 27 novembre 2020.

Johansson, M., & Maijala, M. (2020). Talking to a robot: Trouble and problem-solving in child-robot interaction [Conference presentation]. VALS-ASLA 2020, Applied linguistics in the digital age, University of Neuchâtel, 12-14 February 2020.

Veivo, O., Mutta, M., & Johansson, M. (2020). Primary school children’s affective reactions to Robot-assisted language learning (RALL) [Conference presentation]. VALS-ASLA 2020, Applied linguistics in the digital age, University of Neuchâtel, 12-14 February 2020.

Johansson, M., & Maijala, M. (2019). Robotti kieliluokassa. Mitä, miten ja miksi? [Conference presentation] AFinLAn syyssymposium, Oulu 15.-16.11.2019.

Veivo, O., & Mutta, M. (2019). Miltä tuntuu puhua robotin kanssa? – Alakoululaisten ensireaktiot robottiavusteiseen vieraan kielen opetukseen [Conference presentation]. AFinLAn syyssymposium, Oulu 15.-16.11.2019.

Veivo, O., Maijala, M., Mutta, M., Peura, L., Nieminen, A., & Johansson, M. (2019). RoboLang: Foreign Language Learning in Interaction with Social Robots [Conference presentation]. Digital Futures Seminar, Turku School of Economics, 10 October 2019.

Johansson, M., Veivo, O., Mutta, M., Maijala, M., & Peura, L. (2019). RoboLang. Robotit ja ihmiset: Miten käy juttelu robotin kanssa? Robottipäivä, Turun yliopisto, 27.9.2019.