Otsikkokuva

Digitalisaatio sosiaali- ja terveydenhuollon palveluissa

Opintojakso on tarjolla tutkinto-opiskelijoille.Opintojakso on tarjolla avoimessa yliopistossa.

Digitalisaatio ja tekoäly ovat yhteiskuntamme muutosvoimia, jotka ovat merkittävä osa myös sosiaali- ja terveydenhuollon palveluita.

Digitalisaatio sosiaali- ja terveydenhuollon palveluissa -opintojaksomme tarjoaa tietoa digitalisaatiosta ja tietotekniikan käytöstä sekä niiden vaikutuksista. Kurssilla tutustut tietojärjestelmiin sosiaali- ja terveydenhuoltopalveluiden näkökulmasta ja perehdyt mm. digitalisaation luomiin mahdollisuuksiin ja haasteisiin sekä palvelutarpeisiin organisaatioissa.

Lisäksi tällä opintojaksolla saat katsauksen digitaalisiin järjestelmiin ja teknologioihin tietosuojan sekä kyberturvallisuuden näkökulmista. Näihin kuuluu esimerkiksi uhkien tunnistamista, niiltä suojautumista ja virhetilanteista toipumista. Kurssin käytyäsi ymmärrät myös tekoälyn perusperiaatteita ja sovellusmahdollisuuksia.

Opintopistemäärä: 3 op
Opintojaksokoodi: DTEK8111
Lisätietoja opinto-oppaasta.

Ilmoittautumisaika 02.12.2021 10:00 – 22.03.2022 23:59

”Varsinkin tekoälyä ja tietoturvaa käsittelevät luennot olivat huikeita.”
– Sote-akatemian opiskelija

Selaa opintojaksoja teemoittain