Palvelujen yhteensovittaminen ja monialaisuus sosiaali- ja terveysaloilla

Opintojakso on tarjolla tutkinto-opiskelijoille.Opintojakso on tarjolla avoimessa yliopistossa.

Suomalaiset sosiaali- ja terveydenhuollon sekä sivistystoimen palvelut ovat laaja-alaisesti yhteydessä toisiinsa. Palvelujen monialainen yhteistyö tarjoaa uusia mahdollisuuksia mutta tuottaa myös uudenlaisia haasteita.

Tällä opintojaksolla tutustut asiakaslähtöisyyteen sosiaali- ja terveyspalveluissa, moniammatillisuuteen ja yhteiseen arvoperustaan. Lisäksi ymmärrät palvelujen yhteensovittamista näiden arvojen pohjalta. Lisäksi opit tulevaisuuden sosiaali- ja terveyspalvelujen haasteista ja mahdollisuuksista sekä sosiaalisista tekijöistä osana terveydenhuoltoa ja terveydellisistä tekijöistä osana sosiaalihuoltoa. Näitä teemoja lähestytään esimerkein niin lasten, työikäisten kuin ikääntyneidenkin palveluissa. Kurssilla opit myös ymmärtämään moniammatillisen työn perusteita sekä teoreettisesti että käytännössä.

Tämä opintojakso sopii sinulle, joka olet kiinnostunut moniammatillisuudesta ja monialaisesta sote-palvelujärjestelmästä. Jo ammateissa toimivat voivat päivittää kurssilla tietotaitoaan ja sote-palvelujen asiakkaat puolestaan ymmärtävät paremmin palvelujen rakennetta ja toimivuutta sekä asiakkaan roolia osana sote-palveluja.

Opintopistemäärä: 3 op
Opintojaksokoodi: YTDK6010
Lisätietoja opinto-oppaasta

Ilmoittautuminen

• Turun yliopiston tutkinto-opiskelijan ilmoittautuminen tehdään Pepissä opiskelijan työpöydällä, josta näet ilmoittautumisajat.
  • Avoimen yliopisto-opetuksen ilmoittautuminen tehdään ilmoittautumispalvelussa, josta näet ilmoittautumisajan ja opinto-oikeuden keston. Opintomaksu on 45 euroa. Lisätietoja avoimen yliopisto-opetuksen esittelysivulta.

”Erittäin mielenkiintoinen ja asiapitoinen kurssi.”
– Sote-akatemian opiskelija

Selaa opintojaksoja teemoittain