Publications
2024
Katja Haapanen, Antti Saloranta, Kimmo U. Peltola, Henna Tamminen, Maija S. Peltola. 2024. Fonetiikan ääntämiskurssin vaikutus khoekhoegowabinkielisen puheen piirteiden havaitsemiseen fonetiikan ja logopedian yliopisto-opiskelijoilla. Puhe ja kieli (accepted).
Antti Saloranta, Katja Haapanen, Kimmo U. Peltola, Henna Tamminen, Lannie Uwu-khaeb, Maija S. Peltola. 2024. Vowel qualities in monosyllabic words in Namibian English. Journal of Monolingual and Bilingual Speech 6 (2): 213-224. https://doi.org/10.1558/jmbs.26377
Katja Haapanen, Antti Saloranta, Kimmo U. Peltola, Henna Tamminen, Lannie Uwu-khaeb, Maija S. Peltola. 2024. Production of English vowel duration by multilingual speakers of Namibian English. English Today (published online). https://doi.org/10.1017/S0266078424000130
Katja Haapanen, Antti Saloranta, Kimmo U. Peltola, Henna Tamminen, Lannie Uwu-khaeb, Maija S. Peltola. 2024. The production of voicing in Namibian English stops by speakers of Khoekhoegowab. AFinLA-teema 17: Puheen tutkimuksen uusia suuntia – Aineistona vapaasti tuotettu puhe. New directions in speech research – Freely produced speech as data: 77–90. https://doi.org/10.30660/afinla.132034
Katja Haapanen, Antti Saloranta, Kimmo U. Peltola, Henna Tamminen, Lannie Uwu-khaeb, Paavo Alku, and Maija S. Peltola. 2024. Listen-and-repeat training of non-native vowel quality: Preliminary findings from speakers of Namibian languages. Journal of Monolingual and Bilingual Speech 6 (1): 79-101. https://doi.org/10.1558/jmbs.26127
Antti Saloranta, Katja Haapanen, Kimmo U. Peltola, Henna Tamminen, Lannie Uwu-khaeb, Paavo Alku, Maija S. Peltola. 2024. One-day listen-and-repeat training of a non-native vowel duration contrast for speakers of Namibian languages. Journal of Second Language Pronunciation (online only). https://doi.org/10.1075/jslp.23021.sal
2022
Katja Haapanen, Antti Saloranta, Kimmo U. Peltola, Henna Tamminen, Maija S. Peltola. 2022. Fonetiikan tutkijat etsivät keinoja englannin ääntämisen tukemiseen ja kieliperinnön säilyttämiseen Namibiassa. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 13(6). Available: https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-marraskuu-2022/fonetiikan-tutkijat-etsivat-keinoja-englannin-aantamisen-tukemiseen-ja-kieliperinnon-sailyttamiseen-namibiassa