NordAndissa kaksi KISUVI-esitelmää

Anne-Maj Åberg esitelmöi kirjoittamisen sujuvuudesta kognitiivisesta näkökulmasta NordAnd 16 -konferenssissa Tukholmassa

Kaksi KISUVI-hankkeeseen linkittyvää esitelmää keräsivät suuren yleisön Tukholman Södertörns högskolassa järjestetyssä NordAnd 16 -konferenssissa 12. kesäkuuta 2024.

Outi Toropaisen, Sinikka Lahtisen ja Ilmari Ivaskan esitelmä (Kvalitén av pauser under en skrivprocess på två typologiskt olika L2 språk) keskittyi kirjoitusprosessien taukoihin kahdessa typologisesti erilaisessa toisessa kielessä. Anne-Maj Åbergin ja Mari Mäkilän esitelmä (Flytet i skrivprocesserna hos flerspråkiga andraspråksinlärare) puolestaan tarkasteli monikielisten toisen kielen oppijoiden kirjoitusprosessien sujuvuutta kognitiivisesta näkökulmasta ja kirjoitusprosessien eroja havainnollistaen. Aineiston keräämisessä käytetty GGXLog-ohjelma herätti suurta kiinnostusta yleisössä.

Flytet i skrivprocesserna hos flerspråkiga andraspråksinlärare
Anne-Maj Åberg & Mari Mäkilä
NordAnd 16, Södertörns högskola, Tukholma