Maisemantutkimuksen lähiöhankkeista Satakunnan Kansassa

Laura Seesmeri kirjoittaa lähiöhankkeista Satakunnan Kansan Yliö-palstalla 25.3.2022 julkaistussa jutussa:

”Ympäristöministeriö ja Asumisen rahoitus- ja kehittämiskeskus ARA ovat järjestäneet valtakunnallisia lähiöohjelmia 1990-luvulta asti. Niillä on haluttu kehittää lähiöympäristöjä ja lähiöasukkaiden hyvinvointia sekä ehkäistä asuinalueiden eriytymistä. Lähiöohjelmiin osallistuu sekä kaupunkeja että tutkimusorganisaatioita.

Porin yliopistokeskuksessa toimivan Turun yliopiston maisemantutkimuksen nykyinen Kulttuurisuunnistelu Väinölän ja Pihlavan lähiöissä on sen kolmas lähiöohjelman tutkimushanke. Aikaisemmat tutkimushankkeet keskittyivät Pormestarinluotoon ja Sampolaan. Tutkimushankkeita on tehty rinta rinnan Porin kaupungin lähiöohjelman kehittämishankkeiden kanssa…” Lue koko kirjoitus täältä!