Laura Seesmeren ja Katrina Virtasen artikkeli “Paljon on roihunu täällä.” Taidelähtöisyys ja paikkatieto osallistamisen menetelminä Porin Pihlavan menetettyjen paikkojen kartoittamisessa on julkaistu Jyväskylän yliopiston vertaisarvioidussa ja avoimessa SoPhi-sarjan Kestävä kulttuurisuunnittelu -kokoomateoksessa. Lue artikkeli täältä (s. 112)

”Teimme Porin Pihlavassa kulttuurikartoituksen Turun yliopiston Digitaalisen kulttuurin, maiseman ja kulttuuriperinnön tutkintoohjelman hankkeessa Kulttuurisuunnistelu. Menetelmällisinä kärkinä olivat taidelähtöisyys ja paikkatieto, joita kehitimme hankkeessa osallistamisen muotoina. Tässä artikkelissa tarkastelemme sitä, mitä näiden kahden menetelmän yhdistelmällä koottu aineisto kertoo alueen kokemuksellisuudesta ja paikkoihin liitetyistä muistoista ja tunteista osana lähiön kulttuurikartoitusta.”

Seesmeri, Laura ja Virtanen, Katrina: ”Paljon on roihunu täällä.” Taidelähtöisyys ja
paikkatieto osallistamisen menetelminä Porin Pihlavan menetettyjen paikkojen
kartoittamisessa. Koskinen-Koivisto, E. & Kumpulainen, K. (Eds.) (2024). Kestävä kulttuurisuunnittelu. SoPhi.155. Jyväskylän yliopisto. URN: URN:ISBN:978-951-39-9870-7