Lasten maailmat: Covid-19 -lisätutkimus

Lasten maailmat -tutkimushanketta jatketaan keväällä 2021 lisäosalla, jossa selvitetään Covid-19 -pandemian vaikutuksia lasten näkökulmista eri puolilla maailmaa. Tämä kyselytutkimus kohdennetaan maittain vähintään tuhannelle 10–11-vuotiaalle lapselle.

Tutkimuksen avulla voimme ymmärtää paremmin koronaviruspandemian vaikutuksia ja sen aiheuttamia muutoksia lasten elämään sekä hyvinvointiin. Tutkimuksessa selvitetään esimerkiksi, miten erilaiset rajoitukset tai koronatartunta ovat vaikuttanee lapsen elämään ja turvallisuuden kokemuksiin.

Kyselytutkimus keskittyy hankkeen edellisten osien tapaan lasten omaan arvioon hyvinvoinnistaan, ja se toteutetaan Suomessa Turun alueen kouluissa verkkoavusteisena lomakekyselynä.

Tutkimuksen toteuttaa sosiaalityön oppiaine ja hankkeen vastuututkijana toimii dosentti Leena Haanpää
Lisätiedot tutkimuksesta: lastenmaailmat@utu.fi tai lehaan@utu.fi

Linkki oppilaiden lomakkeeseen

Linkki tutkijoiden lomakkeeseen