Tutkimusjulkaisut ja opinnäytteet

JULKAISUT

2022

Aidoo, B., Macdonald, M. A., Vesterinen, V.-M., Pétursdóttir, S., & Gísladóttir, B. (2022). Transforming Teaching with ICT Using the Flipped Classroom Approach: Dealing with COVID-19 Pandemic. Education Sciences, 12(6), 421. https://doi.org/10.3390/educsci12060421

Aidoo, B., Vesterinen, V.-M., Macdonald, M. A., Gísladóttir, B., & Pétursdóttir, S. (2022). Perceptions of Ghanaian Student Teachers on Benefits and Challenges of the Flipped Classroom: A Case Study. Contemporary Educational Technology, 14(4), ep377. https://doi.org/10.30935/cedtech/12163

Yli-Panula, E., Jeronen, E., Koskinen, S., & Mäki, S. (2022). Finnish University Students’ Views on Climate Change Education and Their Own Ability to Act as Climate Educators. Education Sciences12(3), 169. https://doi.org/10.3390/educsci12030169

Yli-Panula, E., Jeronen, E., & Mäki, S. (2022). School Culture Promoting Sustainability in Student Teachers’ Views. Sustainability14(12), 7440. https://doi.org/10.3390/su14127440

2021

Manninen, M., Vesterinen, V.-M., Vainio, A. K., Korhonen, H., Karonen, M., & Salminen, J. P. (2021). Identification of Tree Species by Their Defense Compounds: A Study with Leaf Buds of White and Silver Birches. Journal of Chemical Education98(3), 973–981. https://doi.org/10.1021/acs.jchemed.0c00589

2020

Herranen, J., Tolppanen, S., Vesterinen, V.-M., & Aksela, M. (2020). Challenges and tensions in collaborative planning of a student-led course on sustainability education. Nordic Studies in Science Education16(1), 18–36. https://doi.org/10.5617/nordina.6583

Lamminpää, J., & Vesterinen, V.-M. (2020). Draw-A-Science-Comic: Alternative prompts and the presence of danger. LUMAT: International Journal on Math, Science and Technology Education8(1), 319-339. https://doi.org/10.31129/LUMAT.8.1.1385

Lamminpää, J., Vesterinen, V.-M., & Puutio, K. (2020). Draw-A-Science-Comic: exploring children’s conceptions by drawing a comic about science. Research in Science & Technological Education. https://doi.org/10.1080/02635143.2020.1839405

Manninen, M., Vesterinen, V.-M., & Salminen, J. P. (2020). Chemistry of Autumn Colors: Quantitative Spectrophotometric Analysis of Anthocyanins and Carotenoids and Qualitative Analysis of Anthocyanins by Ultra-performance Liquid Chromatography–Tandem Mass Spectrometry. Journal of chemical education97(3), 772–777. https://doi.org/10.1021/acs.jchemed.9b00436

Telenius, M., Yli-Panula, E., Vesterinen, V.-M., & Vauras, M. (2020). Argumentation within upper secondary school student groups during virtual science learning: Quality and quantity of spoken argumentation. Education Sciences10(12), 393. https://doi.org/10.3390/educsci10120393

2018

Herranen, J., Vesterinen, V.-M., & Aksela, M. (2018). From learner-centered to learner-driven sustainability education. Sustainability10(7), 2190. https://doi.org/10.3390/su10072190

Lamminpää, J., & Vesterinen, V.-M. (2018). The use of humour during a collaborative inquiry. International Journal of Science Education, 40(14), 1718–1735. https://doi.org/10.1080/09500693.2018.1508926

OPINNÄYTTEET

2022

Helin, Johanna (2022). Kemian oppimisen haasteet ja vahvuudet lukion kemian opetuksessa

Katila, Tommi (2022). Tieteen sosiaalisen ja yhteiskunnallisen luonteen esiintyminen ja tutkijoiden sukupuolijakauma YouTube-alustalla

Laukkanen, Herkko (2022). Loistavan oppilastyön kehittäminen: Loisteaineet ja niitä käsittelevä oppilastyö lukion opetussuunnitelmalle 2019

Nurmi, Oona (2022). Kemian yliopisto-opiskelijoiden kokema työelämätaitojen tärkeys ja niiden kehittyminen opintojen aikana

2021

Hamdi, Laura (2021). ViLLE-pohjainen pakopeli opetuskäyttöön

Isaksson, Lotta (2021). Biologian tehtävätyypit ja osaaminen perusopetuksen kirjasarjojen koekysymyksissä

Mulari, Laura (2021). Aineenopettajaopiskelijoiden näkemykset keskeisistä ympäristöongelmista ja roolistaan ympäristöongelmien ratkaisijana

Turpeinen, Reetta (2021). Miten yläkoulun maantietoa opetetaan etänä?

2020

Hentula, Henniina (2020). Kemia-aiheiset videot YouTubessa

Holmström, Suvisaara (2020). S2-oppijoiden kemian opiskelun kielelliset haasteet ja oppimisen tukeminen kemian opetuksessa

Honka, Eriika (2020). Mikroskopia lukion biologian opetuksessa : esimerkkinä Ihmisen biologia -kurssi

Reponen, Meri-Tuulia (2020). Biologian ylioppilaskokelaiden ajattelutaitojen arviointi evolutiivisen koekysymyksen perusteella

Rantala, Hanna (2020). Luokanopettajaopiskelijoiden käsitykset lisääntymisbiologiasta ja sen opettamisesta alakoulussa

Tran, Nhung (2020). Aineenopettajan työssä tarvittava osaaminen biologia ja maantiede toisena opetettavana aineena -opintokokonaisuuksissa

Vesterkvist, Sofia (2020). Aineenopettajaopiskelijoiden kiinnostus kestävästä kehityksestä ja sen suhde heidän valmiuteensa ratkaista ympäristöongelmia

2019

Aarnio, Noora (2019). Kiertotalouden korkeakouluopetus – tapaustutkimus Turun ammattikorkeakoulun kiertotalousmoduulista

Hiekka, Sina (2019). Solu- ja molekyylibiologian käsitteiden hallinta ja bioinformatiikan soveltaminen lukio-opetuksessa

Kaistamo, Sauli (2019). Kokeellisuuden arviointi kemiassa

Kari, Anssi (2019). Kokemuksia sähköisestä ylioppilaskoeympäristöstä. Maantieteen ylioppilaskoe systeeminä

Kiviharju, Ville (2019). Kuinka yhdistää paikkatietoa maantieteen opetukseen tarkoituksenmukaisella tavalla?

Koivusalo, Suvi (2019). Tiedesynttäreiden kehittäminen: Vanhempien syyt valita tiedesynttärit

Koskinen, Tiina (2019). Sukupuoliroolit fysiikan oppikirjojen kuvituksessa

Lemmetty, Piia (2019). Vieras- ja tulokaslajit lukion oppikirjoissa ja lukiolaisten vieraslajitietämys

Somervuori, Iiris (2019). Hasardit ja trooppiset hirmumyrskyt lukiolaisten riskiuutisten seurannassa

2018

Fahmy, Timo-Matti (2018). Ylioppilaskokelaiden aluemaantieteelliset ajattelutaidot

Siekkinen, Akseli (2018). Kognitiivisen kuormitusteorian soveltaminen yliopisto-opiskelijoiden oskilloskooppityöhön

Sohlman, Samuel (2018). Graafinen lukutaito ja aineiston käyttö maantieteen digitaalisessa ylioppilaskokeessa

Syrjälä, Edith (2018). Fysiikan oppiaineen arviointi lukio-opiskelijan näkökulmasta

Utriainen, Tiia (2018). 8-luokkalaisten maailman paikannimistön osaaminen

2017

Grönlund, Enni (2017). Valmistetaan vahaliituja! Päätöksenteko kokeellisen opetuksen suunnittelussa