Tutkimusjulkaisut ja opinnäytteet
JULKAISUT
2022
Aidoo, B., Macdonald, M. A., Vesterinen, V.-M., Pétursdóttir, S., & Gísladóttir, B. (2022). Transforming Teaching with ICT Using the Flipped Classroom Approach: Dealing with COVID-19 Pandemic. Education Sciences, 12(6), 421. https://doi.org/10.3390/educsci12060421
Aidoo, B., Vesterinen, V.-M., Macdonald, M. A., Gísladóttir, B., & Pétursdóttir, S. (2022). Perceptions of Ghanaian Student Teachers on Benefits and Challenges of the Flipped Classroom: A Case Study. Contemporary Educational Technology, 14(4), ep377. https://doi.org/10.30935/cedtech/12163
Yli-Panula, E., Jeronen, E., Koskinen, S., & Mäki, S. (2022). Finnish University Students’ Views on Climate Change Education and Their Own Ability to Act as Climate Educators. Education Sciences, 12(3), 169. https://doi.org/10.3390/educsci12030169
Yli-Panula, E., Jeronen, E., & Mäki, S. (2022). School Culture Promoting Sustainability in Student Teachers’ Views. Sustainability, 14(12), 7440. https://doi.org/10.3390/su14127440
2021
Manninen, M., Vesterinen, V.-M., Vainio, A. K., Korhonen, H., Karonen, M., & Salminen, J. P. (2021). Identification of Tree Species by Their Defense Compounds: A Study with Leaf Buds of White and Silver Birches. Journal of Chemical Education, 98(3), 973–981. https://doi.org/10.1021/acs.jchemed.0c00589
2020
Herranen, J., Tolppanen, S., Vesterinen, V.-M., & Aksela, M. (2020). Challenges and tensions in collaborative planning of a student-led course on sustainability education. Nordic Studies in Science Education, 16(1), 18–36. https://doi.org/10.5617/nordina.6583
Lamminpää, J., & Vesterinen, V.-M. (2020). Draw-A-Science-Comic: Alternative prompts and the presence of danger. LUMAT: International Journal on Math, Science and Technology Education, 8(1), 319-339. https://doi.org/10.31129/LUMAT.8.1.1385
Lamminpää, J., Vesterinen, V.-M., & Puutio, K. (2020). Draw-A-Science-Comic: exploring children’s conceptions by drawing a comic about science. Research in Science & Technological Education. https://doi.org/10.1080/02635143.2020.1839405
Manninen, M., Vesterinen, V.-M., & Salminen, J. P. (2020). Chemistry of Autumn Colors: Quantitative Spectrophotometric Analysis of Anthocyanins and Carotenoids and Qualitative Analysis of Anthocyanins by Ultra-performance Liquid Chromatography–Tandem Mass Spectrometry. Journal of chemical education, 97(3), 772–777. https://doi.org/10.1021/acs.jchemed.9b00436
Telenius, M., Yli-Panula, E., Vesterinen, V.-M., & Vauras, M. (2020). Argumentation within upper secondary school student groups during virtual science learning: Quality and quantity of spoken argumentation. Education Sciences, 10(12), 393. https://doi.org/10.3390/educsci10120393
2018
Herranen, J., Vesterinen, V.-M., & Aksela, M. (2018). From learner-centered to learner-driven sustainability education. Sustainability, 10(7), 2190. https://doi.org/10.3390/su10072190
Lamminpää, J., & Vesterinen, V.-M. (2018). The use of humour during a collaborative inquiry. International Journal of Science Education, 40(14), 1718–1735. https://doi.org/10.1080/09500693.2018.1508926
OPINNÄYTTEET
2022
Helin, Johanna (2022). Kemian oppimisen haasteet ja vahvuudet lukion kemian opetuksessa
Katila, Tommi (2022). Tieteen sosiaalisen ja yhteiskunnallisen luonteen esiintyminen ja tutkijoiden sukupuolijakauma YouTube-alustalla
Laukkanen, Herkko (2022). Loistavan oppilastyön kehittäminen: Loisteaineet ja niitä käsittelevä oppilastyö lukion opetussuunnitelmalle 2019
Nurmi, Oona (2022). Kemian yliopisto-opiskelijoiden kokema työelämätaitojen tärkeys ja niiden kehittyminen opintojen aikana
2021
Hamdi, Laura (2021). ViLLE-pohjainen pakopeli opetuskäyttöön
Isaksson, Lotta (2021). Biologian tehtävätyypit ja osaaminen perusopetuksen kirjasarjojen koekysymyksissä
Mulari, Laura (2021). Aineenopettajaopiskelijoiden näkemykset keskeisistä ympäristöongelmista ja roolistaan ympäristöongelmien ratkaisijana
Turpeinen, Reetta (2021). Miten yläkoulun maantietoa opetetaan etänä?
2020
Hentula, Henniina (2020). Kemia-aiheiset videot YouTubessa
Holmström, Suvisaara (2020). S2-oppijoiden kemian opiskelun kielelliset haasteet ja oppimisen tukeminen kemian opetuksessa
Honka, Eriika (2020). Mikroskopia lukion biologian opetuksessa : esimerkkinä Ihmisen biologia -kurssi
Reponen, Meri-Tuulia (2020). Biologian ylioppilaskokelaiden ajattelutaitojen arviointi evolutiivisen koekysymyksen perusteella
Rantala, Hanna (2020). Luokanopettajaopiskelijoiden käsitykset lisääntymisbiologiasta ja sen opettamisesta alakoulussa
Tran, Nhung (2020). Aineenopettajan työssä tarvittava osaaminen biologia ja maantiede toisena opetettavana aineena -opintokokonaisuuksissa
Vesterkvist, Sofia (2020). Aineenopettajaopiskelijoiden kiinnostus kestävästä kehityksestä ja sen suhde heidän valmiuteensa ratkaista ympäristöongelmia
2019
Aarnio, Noora (2019). Kiertotalouden korkeakouluopetus – tapaustutkimus Turun ammattikorkeakoulun kiertotalousmoduulista
Hiekka, Sina (2019). Solu- ja molekyylibiologian käsitteiden hallinta ja bioinformatiikan soveltaminen lukio-opetuksessa
Kaistamo, Sauli (2019). Kokeellisuuden arviointi kemiassa
Kari, Anssi (2019). Kokemuksia sähköisestä ylioppilaskoeympäristöstä. Maantieteen ylioppilaskoe systeeminä
Kiviharju, Ville (2019). Kuinka yhdistää paikkatietoa maantieteen opetukseen tarkoituksenmukaisella tavalla?
Koivusalo, Suvi (2019). Tiedesynttäreiden kehittäminen: Vanhempien syyt valita tiedesynttärit
Koskinen, Tiina (2019). Sukupuoliroolit fysiikan oppikirjojen kuvituksessa
Lemmetty, Piia (2019). Vieras- ja tulokaslajit lukion oppikirjoissa ja lukiolaisten vieraslajitietämys
Somervuori, Iiris (2019). Hasardit ja trooppiset hirmumyrskyt lukiolaisten riskiuutisten seurannassa
2018
Fahmy, Timo-Matti (2018). Ylioppilaskokelaiden aluemaantieteelliset ajattelutaidot
Siekkinen, Akseli (2018). Kognitiivisen kuormitusteorian soveltaminen yliopisto-opiskelijoiden oskilloskooppityöhön
Sohlman, Samuel (2018). Graafinen lukutaito ja aineiston käyttö maantieteen digitaalisessa ylioppilaskokeessa
Syrjälä, Edith (2018). Fysiikan oppiaineen arviointi lukio-opiskelijan näkökulmasta
Utriainen, Tiia (2018). 8-luokkalaisten maailman paikannimistön osaaminen
2017
Grönlund, Enni (2017). Valmistetaan vahaliituja! Päätöksenteko kokeellisen opetuksen suunnittelussa