Seminaari: Kertomusten vaarat ja hyödyt

Print                             NarrareLogo

Aika: Perjantai 19. 5. klo 11:15-17

Paikka: Turun yliopisto, Sirkkalan kampus / Minerva, Taidehistorian seminaarisali E221, Kaivokatu 12, 2. krs

Ohjelma:

Klo 11.15-12.55

Professori Hanna Meretoja, Turun yliopisto: Avaussanat

Hanna Meretoja: ”Kertomusten hyödyt ja vaarat: kuusi mittapuuta”

Dosentti Maria Mäkelä, Tampereen yliopisto: ”Varo kertomusta: 10 teesiä”

FT Jukka Mikkonen, Tampereen yliopisto: ”Kertomusten hyödyt: tulkinta vs. käyttö”

FM Ari-Elmeri Hyvönen, Jyväskylän yliopisto: ”Kertomukset ja politiikan teoria”

Klo 12.55-13.55 Lounas

Klo 13.55-15.00

FT Laura Karttunen, Tampereen yliopisto: ”Laaja ja kapea instrumentaalisuus Deweylla ja monitieteisessä kirjallisuusopetuksessa”

Ph.D. Kaisa Kaakinen, Turun yliopisto: ”Historiallisesta kerronnasta ja kertomusmuodon haasteista ylirajaisessa kaunokirjallisuudessa”

FM Jouni Teittinen, Turun yliopisto: ”Olipa kerran katastrofi: apokalyptisen fiktion ongelmista ja mahdollisuuksista”

15.00-15.30 Kahvi

15.30-16.30

Dosentti, kirjallisuusterapeutti Päivi Kosonen, Turun yliopisto: ”Kertomus kirjallisuusterapeutin työssä – mahdollisuudet ja vaarat”

Dosentti, erikoistutkija Johanna Kaakinen, Turun yliopisto: ”Kun lukijan sydän hyppää kurkkuun ja silmät pullistuvat päästä. Psykofysiologiset laboratoriomenetelmät luetun ymmärtämisen tutkimuksessa”

FT Anu Laukkanen, Turun yliopisto: ”Kertomukset taiteeseen osallistumisen vaikutusten evidenssinä”

16.30-17.00 Loppukeskustelu

Ilmoittaudu seminaariin 15.5. mennessä sähköpostitse osoitteeseen karika(at)utu.fi.

Järjestäjät: SELMA Centre for the Study of Storytelling, Experientiality and Memory, Turun yliopisto, ja Narrare: Centre for Interdisciplinary Narrative Studies, Tampereen yliopisto