Tervetuloa tutkimushankkeemme sivuille!
Terävä kiteytys vai tylsä jonninjoutavuus? – Kuntien sloganit kielitieteen ja markkinoinnin näkökulmasta on tutkimushanke, jossa on tutkittu suomalaisten kuntien sloganeita kielitieteen ja markkinoinnin näkökulmista. Tutkimuksessa on selvitetty kuntien sloganeiden kielellisiä piirteitä ja sloganeiden käyttöä kunnan markkinoinnissa.
Hanke käynnistyi Turun yliopistossa 1.10.2020, ja sitä rahoitti alkuvaiheessa Kunnallisalan kehittämissäätiö (KAKS). Yhteistyökumppanina aineiston keruussa oli Suomen Kuntaliitto. Hankkeessa on julkaistu kolme tieteellistä artikkelia, ja tutkimuksen tuloksia on esitelty useissa konferensseissa ja tapahtumissa. Hankkeen aktiivinen tutkimusvaihe on päättynyt.
Yhteydenotot:
kuntasloganit@utu.fi
Yläotsakkeen kuvat © Grünberg Constantin; Helsingin kaupunginmuseo