Tietosuoja

Tämä on Pandemiakriisin opetukset -tutkimushankkeen sidosryhmärekisterin tietosuojaseloste. Seloste on laadittu 4.9.2024.

1. Rekisterin nimi
Pandemiakriisin opetukset -tutkimushankkeen sidosryhmärekisteri

2. Rekisterinpitäjä

Turun yliopisto
Osoite: Turun yliopisto, 20014 Turun yliopisto

3. Tietosuojavastaavan yhteystiedot
Turun yliopiston tietosuojavastaavan sähköposti: dpo@utu.fi
Lisätietoa yliopiston tietosuojavastaavasta: www.utu.fi/dpo

4. Yhteyshenkilö rekisteriä koskevissa asioissa
Nimi: Mari Taskinen
Osoite: Oikeustieteellinen tiedekunta, Calonia, 20014 Turun yliopisto
Sähköposti: mari.taskinen@utu.fi

5. Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus ja oikeusperuste
Rekisteriä käytetään tutkimushanketta koskevaan yhteydenpitoon ja toiminnasta tiedottamiseen.

Rekisterissä oleminen sekä viestien/kutsujen vastaanottaminen ei velvoita henkilöä osallistumaan vaan antaa siihen mahdollisuuden. Henkilötietojen käsittely perustuu rekisterinpitäjän oikeutettuun etuun.

6. Rekisterinpitäjän tai kolmannen osapuolen oikeutetut edut
Oikeustieteellisellä tiedekunnalla ja rekisterissä olevalla henkilöllä on merkityksellinen suhde. Henkilöt ovat itse ilmoittaneet halukkuudestaan vastaanottaa tietoa hankkeesta.

7. Rekisterissä olevat tiedot
Etunimi, sukunimi, titteli, organisaatio, sähköposti.

8. Henkilötietojen vastaanottajat ja vastaanottajaryhmät
eTaika Oy (Turun yliopiston käyttämän Konsta – kontaktien ja tapahtumien hallintajärjestelmän toimittaja). Tutkimushankkeen sidosryhmärekisteriä ylläpidetään Turun yliopiston Konsta-järjestelmässä. Konsta – kontaktien ja tapahtumien hallintajärjestelmän tietosuojailmoitus.

9. Tietojen siirto kolmansille osapuolille tai Turun yliopiston sekä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
Tietoja ei luovuteta EU:n ja ETA:n ulkopuolelle.

10. Henkilötietojen säilyttämisaika
Henkilötiedot poistetaan, kun sidosryhmäyhteistyön peruste on poistunut tai henkilö on pyytänyt tietojensa poistamista.

11. Rekisterin suojauksen periaatteet
Rekisteröidyllä on oikeus pyytää rekisterinpitäjältä pääsy häntä itseään koskeviin henkilötietoihin sekä oikeus pyytää tietojensa oikaisemista tai poistamista taikka käsittelyn rajoittamista ja vastustaa käsittelyä sekä oikeus siirtää tiedot rekisterinpitäjältä toiselle. Rekisteröidyllä on oikeus tehdä kantelu valvontaviranomaiselle.

12. Tiedot siitä mistä henkilötiedot on saatu
Tiedot on saatu rekisteröidyltä itseltään.

13. Tiedot automaattisen päätöksenteon, mukaan lukien profiloinnin olemassaolosta
Rekisterin tietoja ei käytetä automaattiseen päätöksentekoon tai profiloinnin tekemiseen.

14. Rekisterin suojauksen periaatteet
Rekisteritiedot säilytetään parhaiden käytäntöjen, hyvän tietoturvallisuuden ja lainsäädännön vaatimusten mukaisesti ulkopuolisilta suojattuina. Rekisteri on suojattu käyttäjätunnuksin ja salasanoin. Rekistereihin on pääsy ainoastaan niillä henkilökuntaan kuuluvilla, jotka tarvitsevat tietoja työtehtäviensä hoitamiseen.

Yhteyshenkilö rekisteriä koskevissa asioissa on hankkeen koordinaattori Mari Taskinen, sähköposti: mari.taskinen@utu.fi.