Oikotie rekrytointiin CV-pankin avulla

Turun yliopiston työelämäpalvelut tarjoaa työnantajille mahdollisuutta löytää uusia osaajia suoraan CV-pankista. CV-pankissa on jo yli 1700 Turun yliopiston opiskelijaa.

Pilvi Lempiäinen palvelee työnantajia Turun yliopiston työelämäpalveluissa

Työelämäpalveluiden CV-pankki on ollut käytössä vajaan vuoden verran. Kokemukset CV-pankin käytöstä ovat olleet positiivisia.

– Palvelu on helppo sekä opiskelijalle että työnantajalle. Molemmat välttävät työlään ja aikaa vievän rekrytointiprosessin, Pilvi Lempiäinen Työelämäpalveluista kertoo.

Palvelun maksu on kertaluontoinen. Mikäli on tarve useille hauille, kannattaa kysyä tarjousta.

– Palvelussamme on tulostakuu eli emme veloita palvelun hintaa, ellemme löydä yhtään hakukriteerit täyttävää ehdokasta, Lempiäinen kertoo.

Edusaloon löytyi uusi työntekijä CV-pankin avulla

Edusalon toimitusjohtaja Markus Juhola otti työelämäpalveluihin yhteyttä heinäkuussa, toiveena löytää sopiva henkilö avoinna olevaan suomen kielen kouluttajan tehtävään. Sopiva ehdokas löytyi cv-pankista ja työt käynnistyivät elokuun alussa.

Yliopisto-opiskelijan palkannut Juhola on tyytyväinen CV-pankin käyttöön rekrytoinnissa.

– Cv-pankkipalvelu toimi hienosti ja löydettiin nopeasti meille sopiva henkilö, josta tuli välittömästi positiivinen kuva. Tämä on täysin rahansa arvoinen palvelu, Juhola kertoo.

Myös tehtävään rekrytoidulle Aino-Elina Nummiselle kokemus oli positiivinen.

– Rekrytointiprosessi oli kaikin puolin tosi positiivinen kokemus. Jo alusta asti oli selvää, että minun osaamisestani ollaan kiinnostuneita, mikä tuntui mukavalta, Numminen kertoo.

Juhola suosittelee lämpimästi valmistumassa olevien yliopisto-opiskelijoiden palkkaamista.

– Nuorilta löytyy jo ammattitaitoa ja hyvät valmiudet ottaa haasteita vastaan. He tuovat älyttömän hyvän tuulahduksen työpaikalle, Juhola toteaa.

 Tutustu CV-pankkipalveluun

Pilvi Lempiäinen