Urakummien sponsoroima työelämäpalkinto jaettiin Turun yliopiston Politiikan tutkimuksen klubi ry:lle

Työelämäpalkintoa haki yhteensä viisi ainejärjestöä. Palkinnon mahdollistavat urakummi- ja partneriyrityksemme, jotka haluavat tukea opiskelijoiden työelämätoimintaa. Tänä vuonna mukana ovat Owens Corning Paroc, Netello Systems, Laskentatieto, Ellun Kanat, Sitowise, Motivaatiotalo, Varha ja If.

Turun yliopiston Politiikan tutkimuksen klubi ry eli P-klubi valikoitui palkinnon saajaksi aktiivisen tapahtumatoimintansa ansiosta. Lisäksi P-klubi on hyödyntänyt aktiivisesti alumneja toiminnassaa

– Opiskelemme generalistialalla, missä valmistumisen jälkeen ei ole yhtä oikeaa suuntaa tai tapaa työllistyä. Tästä syystä haluamme tarjota opintojen aikana mahdollisimman kattavan kuvan siitä, mitä tulevaisuudessa voi päästä tekemään,  P-klubin työelämä- ja alumnivastaava Nina Puotila kertoo.

P-klubi on järjestänyt opiskelijoille esimerkiksi ekskursioita, työelämäillan, alumnipäivän, paneelikeskustelun ja minimentorointia. Tapahtumissa on esitelty monia erilaisia valmistuneiden urapolkuja.

– Koemme, että mahdollisimman laaja tieto siitä, mitä tältä alalta valmistuessa voi työelämässä tehdä, antaa myös uskallusta unelmoida niistä erikoisimmistakin urapoluista, Puotila jatkaa.

Työelämäpalkinto jaettiin nyt toista kertaa. Tämän syksyn palkinnon myötä ainejärjestöille on jaettu jo 1000 euroa kannustinrahaa.

Työelämäpalkinnolla kannustetaan ainejärjestöjä työelämätoiminnan järjestämiseen

Ainejärjestöt ovat tärkeässä roolissa opintojen aikaisten työelämäkontaktien luomisessa. Palkinnolla kannustetaan ainejärjestöjä järjestämään lisää työelämäaiheisia tapahtumia ja koulutuksia.

Urakummin jäsenmaksu on 100 eur + alv vuodessa ja koko tuotto käytetään työelämäpalkinnon rahoittamiseen. Vastineeksi urakummit saavat arvokasta näkyvyyttä työelämäpalveluiden nettisivuilla ja somekanavissa.

Lähde mukaan urakummiksi