Turun yliopisto perustaa trainee-ohjelman yhteistyössä alueen yritysten kanssa

Ohjelman tarkoituksena on edesauttaa Turun yliopiston opiskelijoiden työllistymistä alueen pieniin ja keskisuuriin yrityksiin.  Lisäksi ohjelman avulla saadaan tarjolle lisää loppuvaiheen opiskelijoille ja vastavalmistuneille sopivia työpaikkoja. Hanketta rahoittaa Euroopan sosiaalirahasto.

Trainee-ohjelma eroaa osittain perinteistä harjoittelusta. Ohjelmaan sisältyy esimerkiksi työaikaan kuuluvaa lisäkoulutusta traineen ja työnantajan tarpeiden mukaan. Koulutus voi liittyä esimerkiksi projektinhallintaan tai IT-taitoihin. Lisäksi osallistujilla on työelämäpalveluiden tuki käytettävissä koko trainee-jakson ajan.

Ohjelmaan osallistuvat traineet eri yrityksistä pääsevät tapaamaan myös toisiaan. Ohjelma tarjoaa osallistujille mahdollisuuden kokemusten vaihtoon ja oman ammatillisen verkoston kasvattamiseen.

Ohjelmassa työsopimus solmitaan suoraan traineen palkkaavan yrityksen kanssa. Ensimmäiset rekrytoinnit aloitetaan jo tämän kevään aikana ja lisää paikkoja avataan syksyllä 2024. Avoinna olevista paikoista tullaan tiedottamaan JobTeaserissa, Rekryn uutiskirjeessä ja opiskelijan uutispostissa.

Tilaa Rekryn uutiskirje

Kysy lisää trainee-ohjelmasta: