Kysyttävää työnhausta? Me autamme.

Turun yliopiston työelämäpalvelut, eli tuttavallisemmin Rekry, auttaa yliopisto-opiskelijoita työnhakuun ja työelämään liittyvissä kysymyksissä.

Rekryn palvelut ovat käytössä koko opintojen ajan (ja myös kaksi vuotta valmistumisen jälkeen) eivätkä maksa mitään. Voit olla meihin yhteydessä matalalla kynnyksellä: rekry@utu.fi.

Voit myös hyödyntää seuraavia palveluitamme opiskelijoille:

Avoimet harjoittelu- ja työpaikat

Julkaisemme opiskelijoille tarkoitettuja avoimia paikkoja JobTeaserissa. Palveluun kirjaudutaan utu-tunnuksilla.

CV-klinikat

CV-klinikoilla saat palautetta CV:sta, hakemuksesta tai LinkedIn-profiilista. CV-klinikka-aika on henkilökohtainen 20 minuutin aika Rekryn asiantuntijan kanssa. Voit varata ajan itse suoraan JobTeaserista. CV:n tai hakemuksen läpikäynti CV-klinikalla on hyösyllistä erimerkiksi silloin, kun etsit kesätöitä.

Uraohjaus

Uraohjauksessa voit keskustella uraohjaajan kanssa ihan kaikenlaisista työelämään liittyvistä asioista. Voit tulla uraohjaukseen esimerkiksi silloin, jos et oikein tiedä mitä osaat, etsit harjoittelupaikkaa, mietit valmistumisen jälkeistä työelämää tai et ole varma oletko oikealla alalla. Myös uraohjausajat voi varata JobTeaserista.

Tietoiskut

Järjestämme tunnin mittaisia tietoiskuja työnhaun osa-alueista, kuten CV:sta ja hakemuksesta ja työhaastattelusta. Voit myös suorittaa 1 opintopisteen Suunnitelmallinen työnhaku-opintojakson osallistumalla kaikkiin neljään tietoiskuun. Katso seuraavien tietoiskujen ajankohdat Rekryn tapahtumakalenterista.

Urakurssit

Rekry tarjoaa opiskelijoille uravalmennusta sekä kursseja työnhaun ja oman uran suunnittelun tueksi. Seuraavana on vuorossa 2.11.-14.12. järjestettävä Omat vahvuudet ja valinnat -kurssi. Voit ilmoittautua kurssille Pepissä 23.10. mennessä. Kurkkaa Rekryn muut kurssit täältä.

Rekryn neittisivut

Nettisivuiltamme löytyy tarkempaa tietoa tulevista tapahtumista ja palveluista opiskelijoille. Tutustu esimerkiksi Rekryn tapahtumakalenteriin ja työnhaku- ja urasuunnitteluvinkkeihin.

Seuraavaksi sinun kannattaa:

1. tilata itsellesi Rekryn uutiskirje, jotta saat ensimmäisenä tiedon tulevista tapahtumista.

2. kirjautua JobTeaseriin, ja luoda itsellesi hakuvahti sinua kiinnostavista avoimista paikoista.

3. seurata Rekryn instaa, jossa jaamme vinkkejä työnhakuun.

Me rekryläiset olemme apunasi vielä valmistumisen jälkeenkin