Kysyttävää Tekoälyakatemian toiminnasta tai opinnoista?

Tavoitat meidät sähköpostista tekoaly[at]utu.fi.

Olemme myös avoimia uusille yhteistyöavauksille, olethan yhteydessä!

Sosiaalisessa mediassa löydät meidät Instagramista.

Tekoälyakatemian ydintiimi

Antti Airolan kasvot
Antti Airola Apulaisprofessori,
Terveysteknologia

Johdan Tekoälyakatemian toimintaa ja toimin terveysdata-analytiikan apulaisprofessorina Turun yliopiston tietotekniikan laitoksella. Monitieteisyys näkyy vahvasti omalla alallani, joka yhdistää niin tietotekniikan ja tilastotieteen menetelmiä kuin lääke- ja terveystieteitäkin, ja yhä keskeisempiä ovat myös eettiset ja juridiset kysymykset liittyen terveysdataa käsittelevien tekoälyjärjestelmien sääntelyyn.
Jari Björne Yliopistonlehtori
Kieli- ja puheteknologia

Olen ollut Tekoälyakatemiassa mukana vuodesta 2020 ja toimin nyt opetuksesta vastaavana lehtorina. Nykyään tutkimukseni käsittelee pääasiassa kieliteknologiaa, bioinformatiikkaa ja näihin liittyvää koneoppimista, mutta ennen tietotekniikan väitöskirjaani valmistuin biotekniikan maisteriksi. Poikkitieteellisen taustani vuoksi olen opetuksessa erityisen kiinnostunut tietotekniikan käsitteiden ja menetelmien selkeästä ja ymmärrettävästä opettamisesta myös alan ulkopuolelta tuleville opiskelijoille.

Suvi Karila (Äitiyslomalla) Projektikoordinaattori
Tietotekniikan laitos

Työskentelen Tekoälyakatemian projektikoordinaattorina. Hoidan esimerkiksi akatemian viestintään ja hallintoon liittyviä tehtäviä. Omalta taustaltani olen kulttuurihistorioitsija ja minua inspiroikin Tekoälyakatemian toiminnassa erityisesti monitieteisyys ja avoimen tieteen edistäminen.

Heta Tossavainen Opintokoordinaattori

Työskentelen Tekoälyakatemiassa koordinaattorina. Työni koostuu opintohallinnosta, opiskelijapalveluista ja erilaisista opintojen tukitehtävistä, joiden kautta pyrin tukemaan Tekoälyakatemian opiskelijoiden ja opettajien arkea. Pidän monitieteisiä opintoja tärkeinä, sillä ne vastaavat työelämän tarpeisiin ja luovat alustan eri tieteenalojen keskustelulle.

Saija Tarro Projektikoordinaattori
Tutkimuspalvelut

Työskentelen Tekoälyakatemian projektikoordinaattorina kevään 2024 ajan. Olen monitieteinen tutkija, kehittäjä ja koordinaattori, joka on aina valmis oppimaan uutta ja hyppäämään uusiin haasteisiin!