Mikko Jakonen #Yfipaneelissa: taiteilijat ja työ koronan jälkeen

Koronapandemia rajoitti oleellisesti taiteilijoiden mahdollisuuksia tehdä työtään. Jyväskylän yliopiston Yhteiskuntatieteiden ja filosofian laitoksen järjestämä #Yfipaneeli keskittyy tarkastelemaan kysymyksiä kuten: Millaisia yhteiskunnan rakenteissa olevia ja kehitystä vaativia seikkoja aika toi esiin? Mitä tulisi tehdä, jotta taiteilijoiden asema työelämässä olisi turvatumpaa? Millaista on taiteilijan työ nykyaikana? Arvostetaanko taiteilijoiden työtä?

Tapahtuman Facebook-linkki: https://www.facebook.com/events/1019894225580448

Keskustelemassa on taiteilijoiden työhön perehtyneet tutkijat dosentti Mikko Jakonen Turun yliopistosta sekä dosentti Sari Karttunen Taideyliopistosta ja kulttuuripolitiikan tutkimuskeskus Cuporesta. Sisäpiirin näkökulmaa edustavat Petra Luukkainen Puskakollektiivi-teatteriryhmästä ja korona-aikaan läpimurron tehnyt muusikko Safira. Keskustelun puheenjohtajana toimii Yhteiskuntatieteiden ja filosofian laitoksen varajohtaja Jari Kaukua.

Aika: lauantai 21.5. klo. 14-16
Paikka: Ruusupuiston aula
Tapahtuma on osa Yläkaupungin Yö -festivaalia. Tutustu koko ohjelmaan: www.ylakaupunginyo.fi