Kestävää kehitystä edistävä kieltenopetuksen mallimme Sustainable linguistics -työpajassa Helsingissä

24.08.2023 - 25.08.2023

Helsingin yliopisto, Helsinki

EKKO-hankkeen vastuullinen johtaja Minna Maijala ja postdoctutkija Salla-Riikka Kuusalu esittelevät hankkeen aikana kehitetyn kestävää kehitystä edistävän kieltenopetuksen mallin (Transformative Language Teaching for Sustainability) teoreettista viitekehystä ja käytännön sovellutuksia 24.-25.8. 2023 järjestettävässä työpajassa Sustainable linguistics: theories and methods. Pohjoismaisia tutkijoita yhteen kokoava työpaja on viimeinen kolmen kestävyysaiheisen työpajan sarjasta ja siinä käsitellään sellaisia kielitieteellisiä teorioita ja menetelmiä, joilla tutkimusta voidaan tehdä kestävästi niin että kielten puhujien, heidän yhteisöjensä, sekä tutkimusyhteisöjen tarpeet tulevat huomioiduksi. Työpajan rahoittajana toimii The Joint Committee for Nordic research councils in the Humanities and Social Sciences (NOS-HS), joka edistää yhteispohjoismaista tutkimustoimintaa. Paikallisina järjestäjinä Helsingin työpajassa toimivat Haley De Korne ja Eeva Sippola.