Lapsen oikeuksien viikko norssissa

Jokaisella lapsella on oikeus turvallisuuteen. 14.11.–20.11. vietetään maailmanlaajuista Lapsen oikeuksien viikkoa, jonka teemana on tänä vuonna turvallisuus. Viikon tavoitteena on nostaa esille ja muistuttaa YK:n Lapsen oikeuksien sopimuksesta. Sopimus on maailman laajimmin ratifioitu YK:n ihmisoikeussopimus. Sopimukseen on sitoutunut jopa 196 maata.

Lapsen oikeuksien viikko alkoi koulussamme yhteisellä aamunavauksella. Salissa kuulimme Unesco- ja Vihreä lippu -raatilaisilta tietoa Lapsen oikeuksien sopimuksesta. Oppilaskunnan hallituksen edustajat esittäytyivät ja kertoivat lapsen oikeuksista. Viikon kunniaksi oppilaskunnan hallitus soittaa välituntisin toivemusiikkia ja järjestää pihasuunnistusta.

Liikkumisen ja musiikin iloa sekä yhteisöllisyyttä ja turvallista Lapsen oikeuksien viikkoa kaikille!

Lapsen oikeuksien sopimukseen voi tutustua lisää täältä.