Konferenssiesitelmien, julkaisujen ja sosiaalisen median kevät!

EKKO-projektilla on takanaan työntäyteinen kevätkausi esittelytilaisuuksien, etäkonferenssien, pilottitutkimusten ja erilaisten julkaisujen parissa. Olemme saaneet edistettyä projektin tavoitteita ja kestävän kehityksen aihepiirien näkyvyyttä monella eri foorumilla. Osallistuimme usean tutkijan voimin Tampereen yliopiston etänä järjestämille Kielitieteen päiville ja Itä-Suomen yliopiston LINGUAPEDA 2021 -etäkonferenssiin (projektimme esityksistä voit lukea lisää täältä). Olemme erityisen iloisia monitahoisesta keskustelusta ja erilaisista näkökulmista, joita esityksiemme yhteydessä tuli esille!

Projektistamme kertovia artikkeleja on kevään aikana ilmestynyt Turun yliopiston humanistisen tiedekunnan verkkojulkaisussa Hiiskuttua, Kieliverkoston verkkolehdessä Kieli, koulutus ja yhteiskunta, sekä Suomi toisena kielenä -opettajat ry:n jäsenlehdessä Suomenopettajat.

EKKO-projekti on myös aktiivisesti viestimässä sosiaalisessa mediassa suomenkielisten Facebook-sivujen ja englanninkielisen Twitter-tilin kautta. Näitä päivityksiä pystyy seuraamaan myös verkkosivujemme etusivujen kautta, vaikka ei itse omistaisi kumpaakaan tiliä!

Projektin työtä tukeva yhteistyö ja verkostoituminen on lähtenyt vauhdikkaasti käyntiin, joten odotamme jo innolla syksyä ja silloin alkavaa uutta vaihetta projektin tutkimuspuolella. Sitä ennen saatamme loppuun pilotointivaiheen tutkimusten raportoinnin – luvassa siis lisää julkaisuja! – ja teemme valmisteluja syksyn tutkimuskauden varalle.

EKKO-projektin tutkijat toivottavat terveellistä, turvallista ja erityisen kehittävää kesää kaikille!