Kevään 2024 ohjelmaa

Kevätkauden aloitimme tutustumalla katoliseen kirkkoon ja Birgittalaisluostariin Ursininkadulla. Saimme kuulla luostarin toiminnasta sekä sisarten elämästä ja vierailimme myös heidän vierastalossaan.

Helmikuussa opettelemme karjalanpiirakoiden rypyttämistä Turun Karjalatalossa.

Maaliskuussa on vuorossa retki Helsinkiin. Tutustumme ensin Kirpilän taidekotiin ja Lauri ja Lasse Reitzin säätiön kokoelmiin. Sen jälkeen menemme opastetulle kierrokselle Eduskuntaan ja tapaamme varsinais-suomalaisen kansanedustajan Milla Lahdenperän. Hän on väitellyt Turun yliopistosta ja ollut jonkin aikaa töissäkin hammaslääketieteen laitoksella.

Vuosikokouksemme on huhtikuussa Turun kauppakorkeakoulun tiloissa. Dekaani Markus Granlund toivottaa meidät tervetulleeksi ja kertoo kauppakorkeakoulusta. Sen jälkeen käsittelemme kokouksessa sääntömääräiset asiat ja valitsemme hallituksen.

Huhtikuussa menemme opastetulle kierrokselle Alvar Aallon suunnittelemaan Paimion parantolaan.

Toukokuussa toteutuu kauan odotettu retki Viroon. Matkaamme ensin Pärnuun, matkalla käymme Siideritilalla maistelemassa. Seuraavan päivän vietämme Muhun saarella. Teemme saarikierroksen kuorma-auton lavalla, kuulemme saarelaisten tarinoita ja syömme paikallista ruokaa. Pärnusta ajamme Haapsaluun, matkalla pysähdymme Tõstamaalla ja teemme Haapsalussa kiertoajelun. Seuraavana päivänä ajo Tallinnaan ja sieltä laivalla kotiin.

Toukokuussa tutustumme myös opastetusti Sibelius-museon näyttelyyn Muutakin kuin ukkoja, joka on koottu Åbo Akademin säätiölle lahjoitetusta taiteesta ja taiteilijoista.

Alkukesän ja syksyn ohjelmaa suunnitellaan.

Lisäksi yhdistyksellä on useita varauksia Turun kaupunginteatterin näytäntöihin ja silloin tällöin myös muihin teattereihin.