ESS-verkkoseminaari: ESS-datan käyttö COVID-19-pandemian tutkimuksessa

ESS järjestää maanantaina 15.6.2020 kaikille avoimen internet-seminaarin, jossa esitellään ESS-datan käyttöä poliittisen päätöksenteon kannalta keskeisessä tutkimuksessa.

Seminaarissa esiintyy kolme tutkijaa, jotka ovat hyödyntäneet ESS:n luottamusmittareita koronaviruspandemian tutkimuksessa. Mukana ovat sosiaalipsykologian professori Atte Oksanen Tampereen yliopistosta sekä tutkijatohtori Markus Kaakinen Helsingin yliopiston kriminologian ja oikeuspolitiikan instituutista, jotka esittelevät vastikään julkaistua artikkeliaan COVID-19-kuolleisuuden ja luottamuksen välisestä yhteydestä. Lisäksi professori Oliver Bargain Bordeaux Universitystä esittelee tutkimustaan poliittisen luottamuksen vaikutuksesta pandemiarajoitusten noudattamiseen. Keskustelijana toimii YK:n kauppa- ja kehityskonferenssin (UNCTAD) vanhempi ekonomisti Piergiuseppe Fortunat, ja puheenjohtajana ESS ERIC:n johtaja, professori Rory Fitzgerald.

Seminaari on ilmainen, mutta vaatii ilmoittautumisen. Lisätietoja sekä ilmoittautumisohjeet löytyvät täältä.