ESS:lle myönnetty Lijphart/Przeworski/Verba-aineistopalkinto

European Social Surveylle on myönnetty arvostettu vuoden 2020 Lijphart/Przworski/Verba Dataset Award ESS:n saavutuksista vertailevan tutkimuksen saralla. Palkinto myönnetään vuosittain yleisesti käytössä oleville vertailevan politologian tutkimusaineistoille. Palkintokomitea kiitti ESS:ää aineiston yleisestä laadukkuudesta, aineiston säännöllisistä julkaisuista, aineiston helppokäyttöisyydestä sekä suuresta määrästä ESS-aineistoa käyttäneistä innovatiivisista tutkimuksista.

Palkinnon myönsi American Political Science Association (APSA). Palkintokomiteaan kuuluivat professori Bryan D. Jones (University of Texas at Austin), professori Michael Coppedge (University of Notre Dame) ja professori Pippa Norris (Harvard University).

Lisätietoja ESS:n kansainvälisillä kotisivuilla.