Keittiökasvikierros 20.7.

20.07.2024 14:00 - 15:30

Opastuksella katsotaan ruoanlaittoa tuoreesta näkökulmasta tutustuen kasveihin kasvihuoneissamme että ulkopuutarhassa. Keittiökasvikierroksella kasvihuonekasvit muuttuvat mitä erikoisemmiksi herkuiksi ruokapöytään, ja ulkoa löytyvät tutut kasvit tulevat esille niin uusien ja modernien kuin vanhojen ja unohdettujen reseptien kautta. Tule ihmettelemään kasvien monipuolisuutta ja löydä inspiraatiota ja ideoita kokkailuun.

Kesto: 1,5 tuntia. Opastus toteutetaan sekä huonekasveissa että ulkopuutarhassa.

Hinta: 18 € / 15 € (opiskelijat, eläkeläiset) / 9 €  museokortilla

Varaa paikka kierrokselle

Oppaana toimii Turun yliopiston väitöskirjatutkija Daria Anttila. Väitöskirjatyössään keskeisenä aiheena on oppimiseen liittyvä innostus, joka näkyy kasvitieteellisen kierroksilla, joilla Anttila pyrkii tuomaan esille uusia näkökulmia kasveihin. Opastuksilla Anttila pyrkii tuomaan esille kasvien sijoittumista ihmisten arjessa, kulttuurissa ja evolutiivisessa prosessissa. Anttilalla on monien vuosien kokemus huone- ja ulkokasvien harrastajakasvattaja.