Hiihtoloma puutarhalal kuva jossa lummelampi taustalla.

Lasten hiihtoloma puutarhalla

21.02.2022 - 27.02.2022

Hiihtolomaviikolla puutarha on täynnä toimintaa kaikenikäisille!

Mitä sitä tekis talvilomalla? Lähde tropiikkiin ystävien ja perheen kanssa ja tule tekemään tiedetemppuja!

Viikolla 8 Turun yliopiston kasvitieteellinen puutarha tarjoaa perheille elämyksiä niin kasvihuoneissa kuin tiedepajoissa laboratoriossa. Lisäksi pääset kylvämään siemeniä ja osallistumaan piirrustuskilpailuun sekä tutustumaan Onnelin ja Annelin rekvisiittaan. Puuhaa riittää koko päiväksi ja viikoksi.

Erityisesti perheen nuorimpia voi kiinnostaa satukierrokset, tiedepajat kutsua kouluikäisiä ja rakkauden kasvit perheen vanhimpia. Lasten satukierrokset järjestetään kasvihuoneissa. Kierros itsessään on ilmainen, mutta tarvitset sisäänpääsylipun kasvihuoneeseen. Tiedepajoihin tulee ostaa liput etukäteen (jos paikkoja jäljellä, myös puutarhalta voi ostaa lipun pajaan). Rakkauden kasvikierros on omatoiminen seikkailu kasvihuoneissa, minne voit ottaa painetun tarinamonisteen mukaasi kasvihuoneisiisi astuessa.

OHJELMA 21.-25.2.2022

Maanantaina, keskiviikkona ja perjantaina laboratoriot tarjoavat tiedepajoja (5 € / 1 kpl paja). (21.2., 23.2., 25.2.)

Klo 11.00-11.30 Tulivuori
Klo 12.00-12.30 Mikroskooppisen pieniä ihmeitä
Klo 13.00-13.30 Banaaneilla bongojen soitto (makey, makey)
Klo 14.00-14.30 Tulivuori

Miten happo-emäs tulivuori saadaan purkautumaan? Miltä elämän ihmeet näyttävät mikroskoopin alla? Voiko banaaneja soittaa kuin bongoja, kun ne kytkee tietokoneeseen oikein?

Alle 7-vuotiaat vanhempien seurassa. Vanhemmat ilmaiseksi lapsen seurana. Osta liput tiedepajoihin ennakkoon tästä.

Tiistaina ja torstaina kasvihuoneissa järjestetään satukierrokset (kasvihuonesisäänpääsymaksulla). (22.2., 24.2.)

Klo 11.30-12.00 Satukierros ”Seikkailu talvipuutarhasta tropiikkiin” Sammakon ja seikkailuoppaan johdattelemana
Klo 13.00-13.30 Satukierros ”Seikkailu talvipuutarhasta tropiikkiin” Sammakon ja seikkailuoppaan johdattelemana

Maanantaista perjantaihin:

• Piirustuskilpailu (seminaarisali)
  • Siementen kylvöä (luontokoulu)
  • Rakkautta kasvihuoneissa (omatoimiseikkailu kasvihuoneissa)
  • Onnelin ja Annelin tuulimylly (ulkopuutarha)
  • Onnelin ja Annelin elokuvarekvisiittaa (seminaarisali)

LISÄTIEDOT:

Tapahtumasta lisätietoja antaa Aliisa. Ota matalalla kynnyksellä yhteyttä.
Sähköposti: alalwa@utu.fi
Puhelinnumero: +358 29 450 4069, +358 50 440 7384

Kasvihuoneet ja kahvio ovat auki klo 11-17. Ulkopuutarha on auki klo 8-20.

Pääsymaksut kasvihuoneisiin:

• Aikuiset 9 €
  • Eläkeläiset, opiskelijat, varushenkilöt, siviilipalvelushenkilöt ja alle 18-vuotiaat 6 €
  • Perhelippu 23 € (2 aik. & 2 lasta tai 1 aik. & 3 lasta)
  • Ryhmälippu 10 henkeä 70 €
  • Alle 7-vuotiaat ilmaiseksi

Ulkopuutarhaan on vapaa pääsy.

Tervetuloa puutarhalle vieraaksemme!

ANNA PALAUTETTA JA AUTA MEITÄ KEHITTÄMÄÄN TOIMINTAAMME:

Kiitos vierailustasi puutarhalla! Käy jakamassa ajatuksesi palautteeseen ja auta meitä jatkossa kehittämään toimintaamme. Nähdään taas! 🙂

Anna palautetta tästä.