lasten lauantai teksti ja tyttö puutarhassa valkoisessa takissa.

Lasten lauantai 11.6. – Leikkiä ikä kaikki!

11.06.2022 11:00 - 14:00

Leikkiä ikä kaikki!
Lelut, robotit ja virtuaalitodellisuus valtaavat puutarhan

Tiedetapahtumasarja Lasten lauantai tarjoaa jokaisen kuukauden ensimmäisenä lauantaina lapsiperheille tiedetempauksia ja työpajoja, joissa päästään itse kokeilemaan ja tiedeseikkailemaan niin kasvihuoneille kuin laboratorioon. Tervetuloa mukaan!

POIKKEUKSELLISESTI KESÄKUUN 2022 LASTEN LAUANTAI JÄRJESTETÄÄN KUUKAUDEN TOISENA LAUANTAINA.
Toivotamme mukavaa päättäjäisviikonloppua kuukauden ensimmäisenä viikonloppuna!

Lasten lauantaina 11.6. etsimme vastausta kysymyksiin; Milloin päättyy leikki-ikä? Miten leikki vaikuttaa meihin? Tule keskustelemaan leikkiä tutkivan asiantuntijan kanssa, ihastelemaan lego-taidetta ja osallistu tiedepajaan, niin saat selville leikkien salat.

Lasten tiedepajat ovat suosittuja ja menevät usein täyteen. Varaa paikka tiedepajaan ostamalla lippu etukäteen.

ILMOITTAUDU TIEDEPAJAAN TÄSTÄ. (Jos varauskalenteri ei näy alla, ota yhteys Aliisaan, alalwa@utu.fi).

Ohjelma:

Klo 11.00-14.00 Astu virtuaalimaailmaan VR-lasien avulla. (luontokoulu)

Klo 11.00-14.00 Lelut sikin sokin kasvihuoneissa. Tee omatoimiseikkailu kasvihuoneissa ja ansaitse pieni yllätys tutkimusmatkastasi. Huom! Muista ostaa liput kasvihuoneisiin. (kasvihuoneet)

Klo 11.15-11.45 Tiedepaja: Miten näköaistimus syntyy? Mitä ovat optiset harhat? Tule tiedepajaan ottamaan selvää ja rakentamaan oma lelu, optisen harhan sisältämä hyrrä.
Osta lippu etukäteen (5 € / lapsi).

Klo 12.00-13.00 Askarrellaan tulevaisuuden robottiystävä ja keskustellaan tulevaisuuden leluista leikki-tutkija Katriina Heljakka kanssa. (seminaarisali)

Toiminnallinen luento osallistaa lapset pohtimaan ja luomaan omia versioitaan tulevaisuuden robottiystävistä.

Klo 13.15-13.45 Tiedepaja: Miten näköaistimus syntyy? Mitä ovat optiset harhat? Tule tiedepajaan ottamaan selvää ja rakentamaan oma lelu, optisen harhan sisältämä hyrrä.
Osta lippu etukäteen (5 € / lapsi).

Tapahtumasta lisätietoja antaa Aliisa.
Ota yhteyttä: alalwa@utu.fi | +358 50 440 7384

Kasvihuoneet ja kahvio ovat auki klo 11–17. Ulkopuutarha on auki klo 8–20.

Pääsymaksut kasvihuoneisiin:

• Aikuiset 9 €
  • Eläkeläiset, opiskelijat, varushenkilöt, siviilipalvelushenkilöt ja alle 18-vuotiaat 6 €
  • Perhelippu 23 € (2 aik. & 2 lasta tai 1 aik. & 3 lasta)
  • Ryhmälippu 10 henkeä 70 €
  • Alle 7-vuotiaat ilmaiseksi

Ulkopuutarhaan on vapaa pääsy.

Tervetuloa puutarhalle vieraaksemme!