lasten lauantai teksti, jonka taustalla niitty ja metsää sekä kaksi piirrettyä sudenkorentoa.

Lasten lauantai 6.8. Hyönteismaailman huippupedot

06.08.2022 11:00 - 14:00

Tiedetapahtumasarja Lasten lauantai tarjoaa jokaisen kuukauden ensimmäinen lauantai lapsiperheille tiedetempauksia ja työpajoja, joissa päästään itse kokeilemaan ja tiedeseikkailemaan niin kasvihuoneille kuin laboratorioon. Tervetuloa mukaan!

Lasten lauantaina 6.8. etsimme vastausta kysymyksiin; Millaista on hyönteisten maailmassa? Voiko pienet sudenkorennotkin olla suuria petoja? Tule keskustelemaan asiantuntijan kanssa, tutkimaan puutarhamme kasveja, pyydystämään hyönteisiä ja osallistu tiedepajaan, jossa rakennetaan oma hyöteinen. Lisäksi pääsemme nauttimaan Suomen kesästä kauniissa ympäristössä puutarhassamme!

Lasten tiedepajat ovat suosittuja ja menevät usein täyteen. Varaa paikka tiedepajaan ostamalla lippu tiedepajaan etukäteen (ei sisällä sisäänpääsyä kasvihuoneisiin). Huomaa ikäsuositukset tiedepajoihin.

Osta liput tiedepajoihin tästä:

Ohjelma:

Klo 11.15-11.45 Tiedepaja: Rakennetaan ja askarrellaan omat hyönteiset (laboratorio), 7-13-v., soveltuu nuoremmille aikuisen seurassa, 5 € / osallistuja

Klo 12.00-12.30 Yliopistotutkija Kari Kaunisto esittelee hyönteisten maailmaa sudenkorentojen silmin. Tule mukaan keskustelemaan ja kuulemaan millaisia petoja sudenkorennot ovat. (seminaarisali), ilmainen

Klo 12.30-13.15 Käydään yliopistotutkija Kari Kauniston johdolla tutkimassa hyönteisiä luonnossa. (ulkona, säävaraus), ilmainen

Klo 13.15-13.45 Tiedepaja: Rakennetaan ja askarrellaan omat hyönteiset (laboratorio), 7-13-v., soveltuu nuoremmille aikuisen seurassa, 5 € / osallistuja

Tapahtumasta lisätietoja antaa Aliisa.
Ota yhteyttä: alalwa@utu.fi | +358 50 440 7384

Kasvihuoneet ja kahvio ovat auki klo 11–17. Ulkopuutarha on auki klo 8–20.

Pääsymaksut kasvihuoneisiin:

• Aikuiset 9 €
  • Eläkeläiset, opiskelijat, varushenkilöt, siviilipalvelushenkilöt ja alle 18-vuotiaat 6 €
  • Perhelippu 23 € (2 aik. & 2 lasta tai 1 aik. & 3 lasta)
  • Ryhmälippu 10 henkeä 70 €
  • Alle 7-vuotiaat ilmaiseksi

Maksut paikanpäällä infopisteeseen tai kahvion kassalle.

Ulkopuutarhaan on vapaa pääsy.

Tervetuloa puutarhalle vieraaksemme!