lasten lauantai teksti ja tyttö puutarhassa valkoisessa takissa.

Lasten lauantai 6.4.2024 – Sademetsien salat

06.04.2024 11:00 - 14:00

Lasten lauantaina 6.4. sukelletaan sademetsään! Millaista sademetsissä on (ja tuntuuko kasvihuoneiden trooppisissa huoneissa oikealta sademetsältä)? Paljonko itse asiassa tiedämme siitä, mitä kaikkea sademetsistä löytyy? Miksi sademetsät ovat tärkeitä myös meille, jotka asuvat kaukana niistä? Tule mukaan etsimään vastauksia näihin kysymyksiin!

Lasten tiedepajat ovat suosittuja ja menevät usein täyteen. Varaa paikka tiedepajaan ostamalla lippu etukäteen. Liput tulevat myyntiin kaksi viikkoa ennen tapahtumaa.

Ohjelma:

Klo 11.15-11.45 Tiedepaja: Sademetsien kerrosten asukit (laboratorio), 7-13-v., soveltuu nuoremmille aikuisen seurassa, 7 € / osallistuja TÄYNNÄ

Klo 12.00-12.30 Yleisöluento: Sademetsien salat, Biologian professori Ilari Sääksjärvi esittelee ja keskustelee sademetsistä. (seminaarisali), ilmainen, ei ennakkoilmoittautumista.

Klo 12.30-13.00 Opastettu koko perheen kierros kasvitieteellisessä puutarhassa TÄYNNÄ
Kierroksen hinta 3 € pääsymaksun lisäksi.
Hinta sisältäen pääsymaksun: 0-6-v. 3 € / 7–18 v., opiskelijat ja eläkeläiset 9 € / aikuiset 12 € / Museokortilla + 3 €.

Klo 13.00-13.30 Opastettu koko perheen kierros kasvitieteellisessä puutarhassa
Kierroksen hinta 3 € pääsymaksun lisäksi.
Hinta sisältäen pääsymaksun: 0-6-v.

Klo 13.15-13.45 Tiedepaja: Sademetsien kerrosten asukit (laboratorio), 7-13-v., soveltuu nuoremmille aikuisen seurassa, 7 € / osallistuja, ei sisällä kasvihuoneisiin sisäänpääsyä

Osta liput tiedepajaan

Tiedepajat tulevat varattaviksi kaksi viikkoa ennen tapahtumaa.
Mikäli kalenteri ei näy alla niin hyväksy kaikki sivuston evästeet.

Osta liput opastukselle

Opastetut kierrokset tulevat varattaviksi kaksi viikkoa ennen tapahtumaa.
Mikäli kalenteri ei näy alla niin hyväksy kaikki sivuston evästeet.

(Mikäli yläpuolella ei näy varauskalenteria) Varauksen tekemisen ohjeet:

1. Varaus tehdään tällä nettisivulla.
  2. Hyväksy kaikki evästeet, joita sivusto tarjoaa. (Tämä täytyy tehdä, jotta varauskalenteri näkyy).
  3. Selaa sivulla alaspäin kohtaan ”Osta liput tiedepajaan/opastukselle”. Tekstin alla pitäisi näkyä varauskalenteri.
  4. Varauskalenterista voi tehdä varauksen tapahtumaan ja täyttää ilmoittautumistiedot ja maksaa osallistumisen. Maksupalvelun tarjoajana toimii Paytrail.

Lisätiedot

Lasten lauantai tarjoaa jokaisen kuukauden ensimmäinen lauantai lapsiperheille tiedetempauksia ja työpajoja, joissa päästään itse kokeilemaan ja tiedeseikkailemaan niin kasvihuoneille kuin laboratorioon. Tervetuloa mukaan!

Kasvihuoneet ja kahvio ovat auki klo 11–17. Ulkopuutarha on auki klo 8–20.

Pääsymaksut kasvihuoneisiin:

• Aikuiset 9 €
  • Eläkeläiset, opiskelijat, työttömät, varushenkilöt, siviilipalvelushenkilöt ja alle 18-vuotiaat 6 €
  • Perhelippu 23 € (2 aik. & 2 lasta tai 1 aik. & 3 lasta)
  • Ryhmälippu 10 henkeä 70 €
  • Alle 7-vuotiaat ilmaiseksi
  • Meillä käy museokortti

Maksut paikanpäällä infopisteeseen tai kahvion kassalle.