Lasten lauantai: Halloween ja hämähäkit

05.11.2022 11:00 - 14:00

Ruissalon puistotie 215, 20100 Turku

Tiedetapahtumasarja Lasten lauantai tarjoaa jokaisen kuukauden ensimmäinen lauantai lapsiperheille tiedetempauksia ja työpajoja, joissa päästään itse kokeilemaan ja tiedeseikkailemaan niin kasvihuoneille kuin laboratorioon. Tervetuloa mukaan!

Lasten lauantaina 5.11. etsimme Halloweenin kunniaksi (muovisia) hämähäkkejä kasvihuoneista sekä kuulemme hämähäkkitutkijalta Alireza Zamanilta tarinoita oikeista hämähäkeistä. Lisäksi pääset esittämään kysymyksiä näistä kahdeksan jalkaisista eliöistä ja näkemään niitä halutessasi elävänä. Tiedepajassa tänä lauantaina tutkimme mysteeriaineita ja mikroskopoimme teeman mukaisesti hämähäkkejä. Tervetuloa viettämään Halloweenia meidän kanssamme!

Varaa paikka tiedepajaan ostamalla lippu etukäteen. Mikäli paikkoja jää yli, liput voi ostaa puutarhan aulan infopisteeltä. Liput pajaan ovat 7 € / osallistuja. Huom! Lipun hinta ei sisällä sisäänpääsyä kasvihuoneisiin.

Pajat soveltuvat erityisesti kouluikäisille, mutta yläikärajaa ei ole. Alle 7-vuotiaat vanhempien seurassa. Vanhemmat pääsevät ilmaiseksi lapsen seurana, jotta lapset pääsevät pajassa päärooliin, suosittelemme, että perheestä mukaan tulee enintään 1 aikuinen. Osta liput tiedepajoihin ennakkoon tästä.

Ohjelma:

Klo 11.15-11.45 Tiedepaja: Hämähäkit ja mysteeriset labra-aineet. (laboratorio), 7-13-v., soveltuu nuoremmille aikuisen seurassa, 7 € / osallistuja

Klo 12.00-12.30 Hämähäkkitutkija Alireza Zamani esittelee hämähäkkejä ja kertoo tarinoita (englanniksi, käännetään suomeksi paikan päällä) (seminaarisali), ilmainen

Klo 12.30-13.00 Hämähäkkitutkija Alireza Zamani esittelee hämähäkkejä ja kertoo tarinoita (englanniksi, käännetään suomeksi paikan päällä) (seminaarisali), ilmainen

Klo 13.15-13.45 Tiedepaja: Hämähäkit ja mysteeriset labra-aineet. (laboratorio), 7-13-v., soveltuu nuoremmille aikuisen seurassa, 7 € / osallistuja

Tapahtumasta lisätietoja antaa Aliisa.
Ota yhteyttä: alalwa@utu.fi | +358 50 440 7384

Kasvihuoneet ja kahvio ovat auki klo 11–17. Ulkopuutarha on auki klo 8–20.

Pääsymaksut kasvihuoneisiin:

• Aikuiset 9 €
  • Eläkeläiset, opiskelijat, varushenkilöt, siviilipalvelushenkilöt ja alle 18-vuotiaat 6 €
  • Perhelippu 23 € (2 aik. & 2 lasta tai 1 aik. & 3 lasta)
  • Ryhmälippu 10 henkeä 70 €
  • Alle 7-vuotiaat ilmaiseksi

Maksut paikanpäällä infopisteeseen tai kahvion kassalle.

Ulkopuutarhaan on vapaa pääsy.

Tervetuloa puutarhalle vieraaksemme!