Lasten lauantai: Halloween ja hämähäkit

06.11.2021 11:00 - 14:00

Turun yliopiston kasvitieteellisessä puutarhassa lanseerattiin lauantaina 2.10.2021 uusi tiedetapahtumasarja – Lasten lauantai. Vuoden 2021 loppuun saakka jokaisen kuukauden ensimmäinen lauantai tarjoaa erityisesti lapsiperheille tiedetempauksia ja työpajoja, joissa päästään itse kokeilemaan ja tiedeseikkailemaan niin kasvihuoneille kuin laboratorioon. Tervetuloa mukaan!

Marraskuun lauantaina etsimme Halloweenin kunniaksi (muovisia) hämähäkkejä kasvihuoneista sekä kuulemme hämähäkkitutkijalta Alireza Zamanilta tarinoita oikeista hämähäkeistä. Lisäksi pääset esittämään kysymyksiä näistä kahdeksan jalkaisista eliöistä ja näkemään niitä halutessasi elävänä. Tiedepajassa tänä lauantaina tutkimme mysteeri aineita ja mikroskopoimme teeman mukaisesti hämähäkkejä. Tervetuloa viettämään Halloweenia meidän kanssamme!

Ohjelma:

Klo 11.15-11.45 Tiedepaja: Hämähäkit ja mysteeriset labra-aineet. (laboratorio) Ilmoittaudu mukaan täältä: https://konsta.utu.fi/Default.aspx?tabid=88&tap=11606
Klo 12.00-12.30 Hämähäkkitutkija Alireza Zamani esittelee hämähäkkejä ja kertoo tarinoita (englanniksi, käännetään suomeksi paikan päällä) (seminaarisali)
Klo 12.30-13.00 Hämähäkkitutkija Alireza Zamani esittelee hämähäkkejä ja kertoo tarinoita (englanniksi, käännetään suomeksi paikan päällä) (seminaarisali)
Klo 13.15-13.45 Tiedepaja: Hämähäkit ja mysteeriset labra-aineet. (laboratorio) Ilmoittaudu mukaan täältä: https://konsta.utu.fi/Default.aspx?tabid=88&tap=11618

Kasvihuoneet ja kahvio ovat auki klo 11-17. Ulkopuutarha on auki klo 8-20. Hämähäkkejä kasvihuoneista voi metsästää klo 11-14.
Tiedepajojen hinta: 5 €/paja (maksetaan paikan päällä)

Pääsymaksut kasvihuoneisiin:
– Aikuiset 9 €
– Eläkeläiset, opiskelijat, varushenkilöt, siviilipalvelushenkilöt ja alle 18-vuotiaat 6 €
– Perhelippu 23 € (2 aik. & 2 lasta tai 1 aik. & 3 lasta)
– Ryhmälippu 10 henkeä 70 €
– Alle 7-vuotiaat ilmaiseksi
Ulkopuutarhaan on vapaa pääsy.

Tervetuloa! Nähdään!