Lasten lauantai: Pölyttäjät meidän ystävinä

06.05.2023 11:00 - 14:00

Lasten lauantaina 6.5. etsimme vastausta kysymyksiin; Miksi pölyttäjät ovat meille ystäviä? Mikä pölyttäjien arvo on maailmalle? Mitä uhkia maailmassa on pölyttäjille? Tule keskustelemaan tutkijoiden kanssa pölyttäjistä, tutkimaan puutarhamme upeita kasveja ja osallistu laboratoriossa tiedepajaan. Lisäksi pääsemme nauttimaan Suomen upeasta kesän alusta.

Klo 11.15-13.15
Tiedepaja Suunnittele pölyttäjälle täydellinen kukka (laboratorio),
7-13-v., soveltuu nuoremmille aikuisen seurassa, 7 € / osallistuja

Klo 12.00-12.30
Osallistava yleisöluento teemalla: Pölyttäjät meidän ystävinä. Miksi pölyttäjät ovat meille ystäviä? Mikä pölyttäjien arvo on maailmalle? Mitä uhkia maailmassa on pölyttäjille? Tule keskustelemaan erikoistutkija Traci Birgen ja väitöskirjatutkijan Kimmo Kaakisen kanssa ampiaisista, mehiläisistä ja pörriäisten maailmasta.

Klo 12.30-13.10
Seikkailu tutkimusmaille Tracin ja Kimmon kanssa. Tule katsomaan, miltä pörriäistutkimusalueet näyttävät.

Klo 13.15-13.45
Tiedepaja: Suunnittele pölyttäjälle täydellinen kukka (laboratorio),
7-13-v., soveltuu nuoremmille aikuisen seurassa, 7 € / osallistuja

Lasten tiedepajat ovat suosittuja ja menevät usein täyteen. Varaa paikka tiedepajaan ostamalla lippu tiedepajaan etukäteen (ei sisällä sisäänpääsyä kasvihuoneisiin). Huomaa ikäsuositukset tiedepajoihin.

Pajat soveltuvat erityisesti kouluikäisille, mutta yläikärajaa ei ole. Alle 7-vuotiaat vanhempien seurassa. Vanhemmat pääsevät ilmaiseksi lapsen seurana, jotta lapset pääsevät pajassa päärooliin, suosittelemme, että perheestä mukaan tulee enintään 1 aikuinen. Osta liput tiedepajoihin ennakkoon tästä. Jos alla ei näy varauskalenteria, ota yhteyttä Aliisa Wahlsteniin, alalwa@utu.fi, 0505731779.

Tapahtumasta lisätietoja antaa Aliisa Wahlsten.
Ota yhteyttä: alalwa@utu.fi | +358 50 440 7384

Kasvihuoneet ja kahvio ovat auki klo 11–17. Ulkopuutarha on auki klo 8–20.

Pääsymaksut kasvihuoneisiin:

• Aikuiset 9 €
  • Eläkeläiset, opiskelijat, varushenkilöt, siviilipalvelushenkilöt ja alle 18-vuotiaat 6 €
  • Perhelippu 23 € (2 aik. & 2 lasta tai 1 aik. & 3 lasta)
  • Ryhmälippu 10 henkeä 70 €
  • Alle 7-vuotiaat ilmaiseksi

Maksut paikanpäällä infopisteeseen tai kahvion kassalle.

Ulkopuutarhaan on vapaa pääsy.

Tervetuloa puutarhalle vieraaksemme!