Lasten lauantai: Tuoksujen joulu

03.12.2022 11:00 - 14:00

Ruissalon puistotie 215, 20100 Turku

Tiedetapahtumasarja Lasten lauantai tarjoaa jokaisen kuukauden ensimmäinen lauantai lapsiperheille tiedetempauksia ja työpajoja, joissa päästään itse kokeilemaan ja tiedeseikkailemaan niin kasvihuoneille kuin laboratorioon. Tervetuloa mukaan!

Lasten lauantaina 3.12. sukellamme tuoksujen maailmaan ja fiilistelemme joulua. Pääsemme keskustelemaan ja kuulemaan lääkekehityksen kemian professoria Juha-Pekka Salmista tuoksujen saloista.  Tiedepajassa tutustutaan tutkimusmenetelmiin laboratoriossa, työpajan teema selviää lähiakoina. Tästä on hyvä aloittaa joulu!

Varaa paikka tiedepajaan ostamalla lippu etukäteen. Mikäli paikkoja jää yli, liput voi ostaa puutarhan aulan infopisteeltä. Liput pajaan ovat 7 € / osallistuja. Huom! Lipun hinta ei sisällä sisäänpääsyä kasvihuoneisiin.

Pajat soveltuvat erityisesti kouluikäisille, mutta yläikärajaa ei ole. Alle 7-vuotiaat vanhempien seurassa. Vanhemmat pääsevät ilmaiseksi lapsen seurana, jotta lapset pääsevät pajassa päärooliin, suosittelemme, että perheestä mukaan tulee enintään 1 aikuinen. Liput tulevat myyntiin marraskuussa.

Ohjelma:

Klo 11.15-11.45 Tiedepaja: Tehdään jouluntuoksuisia saippuoita. (laboratorio), 7-13-v., soveltuu nuoremmille aikuisen seurassa, 7 € / osallistuja

Klo 12.00-13.00 Lääkekehityksen kemian professori Juha-Pekka Salminen kertoo tuoksujen saloista toiminnallisella luennolla (seminaarisali), ilmainen

Klo 13.15-13.45 Tiedepaja: Tehdään jouluntuoksuisia saippuoita. (laboratorio), 7-13-v., soveltuu nuoremmille aikuisen seurassa, 7 € / osallistuja

Tapahtumasta lisätietoja antaa Aliisa.
Ota yhteyttä: alalwa@utu.fi | +358 50 440 7384

Kasvihuoneet ja kahvio ovat auki klo 11–17. Ulkopuutarha on auki klo 8–20.

Pääsymaksut kasvihuoneisiin:

• Aikuiset 9 €
  • Eläkeläiset, opiskelijat, työttömät, varushenkilöt, siviilipalvelushenkilöt ja alle 18-vuotiaat 6 €
  • Perhelippu 23 € (2 aik. & 2 lasta tai 1 aik. & 3 lasta)
  • Ryhmälippu 10 henkeä 70 €
  • Alle 7-vuotiaat ilmaiseksi

Maksut paikanpäällä infopisteeseen tai kahvion kassalle.

Ulkopuutarhaan on vapaa pääsy.

Tervetuloa puutarhalle vieraaksemme!