Lapsia jättilummealtaalla

Lasten talviloma puutarhalla

19.02.2024 11:00 - 23.02.2024 17:00

Talvilomaviikolla kasvitieteellinen puutarha on täynnä toimintaa kaikenikäisille. Lähde tropiikkiin ystävien ja perheen kanssa ja osallistu tiedepajoihin laboratoriossa! Ulkopuutarhassa voit bongata talven törröttäjiä ja vierailla Onnelin ja Annelin tuulimyllyllä.

Viikolla 8 Turun yliopiston kasvitieteellinen puutarha tarjoaa perheille elämyksiä niin kasvihuoneissa kuin tiedepajoissa laboratoriossa.

Kasvihuoneisiin pääsee tutustumaan koko perheen kierroksilla oppaan johdolla ja tiedepajat kutsuvat kouluikäisiä tutustumaan laboratoriotyöskentelyyn.  Tiedepajoihin tulee ostaa liput etukäteen (jos paikkoja jäljellä, myös puutarhalta voi ostaa lipun pajaan).

Maanantaista perjantaihin:

• Piirustustehtävä Seminaarisalissa
  • Vieraile Onnelin ja Annelin tuulimyllyllä ulkopuutarhan lummelammella (tuulimylly suljettu talvikaudella)
  • Onnelin ja Annelin elokuvarekvisiittaa (seminaarisali)

Tiedepajat laboratoriossa talvilomalla

Maanantaina, keskiviikkona ja perjantaina
Alle suositusikäiset (ihmeelliset reaktiot -pajaan alle 5 v ja muihin alle 7 v) vanhemman seurassa. Vanhempi maksutta lapsen seurana. Osta liput tiedepajoihin ennakkoon.
Hinta 7 € / lapsi.

Kaikki perjantain tiedepajat ovat nyt täynnä!

Klo 11.15–11.45 Ihmeelliset reaktiot (5–7 -vuotiaille)
Ihmeelliset reaktiot – työpajassa tehdään tutkimuksia erilaisilla tutuilla aineilla ja saadaan aikaan sihiseviä reaktioita ja näemmepä ehkä värimuutoksiakin! Työpaja sopii hyvin perheen pienimmille kemisteille. Ikäsuositus 5-7 v. Pajaan ovat tervetulleita myös muun ikäiset lapset, mutta nuoremmille emme suosittele.

Klo 12.00–12.30 Elefantin hammastahna (7–12 -vuotiaille)
Voidaanko kemiallisen reaktion avulla saada aikaan hammastahnaa muistuttavaa vaahtoa? Tätä selvitämme tässä työpajassa ja mietimme, mitkä tekijät vaikuttavat reaktionopeuteen. Ikäsuositus 7-12 v. Emme suosittele tätä pajaa nuoremmille.

Klo 13.15–13.45 Supersaippuakuplat (7–12 -vuotiaille)
Tässä pajassa pohdimme saippuakuplien ominaisuuksia, valmistamme saippuakuplaliuosta sekä teemme erilaisia kokeiluja kuplilla. Ikäsuositus 7-12 v.

Klo 14.00–14.30 Ihmeelliset reaktiot (5–7 -vuotiaille)

Varaa paikka tiedepajaan

Mikäli kalenteri ei näy tässä alla, ongelma saattaa olla evästeissä. Kokeile avata tämä sivu toisella selaimella, laitteella tai yksityisessä ikkunassa ja hyväksy kaikki evästeet.

Kaikki pajat ovat valitettavasti täynnä!

Kasvihuoneissa järjestetään koko perheen kierroksia

Kierroksella pääsee oppaan kanssa tekemään maailman ympäri matkan eri ilmastoihin.

Opastukset  lähtevät klo 13. Kesto 60 min. Varaa paikka ennakkoon.

Opastuksen hinta + 3 € sisäänpääsymaksun lisäksi.

Katso kierrosten kuvaus ja varaa liput

LISÄTIEDOT:

Kasvihuoneet ja kahvio ovat auki klo 11–17. Ulkopuutarha on auki klo 8–20.

Pääsymaksut kasvihuoneisiin:

• Aikuiset 9 €
  • Eläkeläiset, opiskelijat, varushenkilöt, siviilipalvelushenkilöt ja alle 18-vuotiaat 6 €
  • Perhelippu 23 € (2 aik. & 2 lasta tai 1 aik. & 3 lasta)
  • Ryhmälippu 10 henkeä 70 €
  • Alle 7-vuotiaat ilmaiseksi
  • meillä käy museokortti

Ulkopuutarhaan on vapaa pääsy.