Perhonen kasvihuoneessa.

Perhospäivä puutarhalla 26.5.

26.05.2024 12:00 - 15:00

Trooppiset perhoset ovat kesän ajan uuden maailman tropiikissamme ja kesän koittaessa Suomen perhoset lentävät kasvimaalla ja lummelammillamme. Tule kesäkauden avajaisiin perhospäivään, jossa tutkijamme kertovat niin tropiikin kuin Suomen perhosista ja opi kuinka houkuttella perhosia omaan puutarhaan. Tervetuloa perhospäivään sunnuntaina 26.5. klo 12–15.

Luennot Seminaarisalissa

Luennot ovat maksuttomia, eivätkä vaadi ennakkoilmoittautumista.

Klo 12.00  Tropiikin perhosten väriloistoa
Max Koistinen, biologi, Turun yliopiston biodiversiteettiyksikkö

Klo 13.00  Suomen päivä- ja yöperhosten kirjava joukko
Anssi Teräs, museomestari, Turun yliopiston biodiversiteettiyksikkö, Åbo akademi

klo 14.00 Perhosniityn kasvit
(vahvistuu myöhemmin)

Trooppiset perhoset kasvihuoneissa / kysy tutkijalta piste klo 12-15

Tutustu uuden maailman tropiikissa lentäviin perhosiin. Tutkijat ovat paikalla kertomassa perhosten kasvattamisesta ja nähtävillä olevista perhoslajeista.

Työpaja perheille:
Rakenna oma perhosbaari

Tule rakentamaan pihalle tai parvekkeelle oma perhosbaari houkuttelemaan lähiympäristön perhosia paikalle.

Työpajaan materiaalimaksu  3 € / perhosbaari.
Maksa työpaja infoon ja esitä kuitti pajan vetäjälle.

järjestää: Lounais-Suomen LUMA-keskus

perhonen kasvihuoneessa

Lisätietoja

Kasvihuoneisiin normaali sisäänpääsymaksu. Ulkopuutarhassa vierailu on aina maksutonta.

Paikoitus Kansanpuistontien parkkipaikalla. Parkkipaikalta johtaa puutarhaan autotien alittava jalankulkureitti. Puutarhan portin vieressä oleva pieni parkkialue on varattu ruuhka-aikoina busseille ja inva-autoille.