Ohjausosaamisen täydennyskoulutusiltapäivät 10.5.-12.5.2022

Turun yliopisto järjestää alueensa päiväkotien johtajille ja ohjaaville varhaiskasvatuksen opettajille (mentorit) ohjausosaamisen koulutus- ja keskusteluiltapäivän. Tilaisuudessa perehdytään Turun yliopiston varhaiskasvatuksen opettajakoulutuksen uudistettuun opetussuunnitelmaan ja reflektiiviseen video-ohjausmalliin.

Ohjaavien opettajien ja johtajien tapaamisen tavoitteena on lisätä yhteisöllistä keskustelua ja yhteistä ymmärrystä yliopiston ja varhaiskasvatuksen kentän tärkeästä roolista varhaiskasvatuksen pedagogisen laadun ja opettajankoulutuksen kehittämisessä.

Koulutusiltapäivät järjestetään seuraavilla paikkakunnilla lähitapaamisina:

– Turussa, ti 10.5. klo 12.00-14.00 Turun yliopisto, Educariumin luentosali EDU 3, Assistentinkatu 5
– Raumalla, ke 11.5. klo 12.00-14.00, Turun yliopisto, Rauman kampus, Toivo Laurilehto -sali (päärakennus) Seminaarin katu 1

Lisäksi järjestämme etätilaisuuden to 12.5. klo 12.00-14.00 Zoomissa.
Linkki tilaisuuteen: https://utu.zoom.us/my/animel

Ohjelma:

12:00  Tervetulosanat
Professori Inkeri Ruokonen

12:15  Opetusharjoittelun OPS-uudistukset varhaiskasvatuksen opettajakoulutuksessa
Yliopistonlehtorit Anitta Melasalmi ja Tarja-Riitta Hurme

13:15  Ohjausosaamisen kehittäminen varhaiskasvatuksen opettajakoulutuksessa