Ansaittu syysloma saa tulla 25.10.- 29.10.

Tiesitkö, että pihassamme on tammi, joka kurkistelee kouluun! Vanhetessaan se varmasti näkee ja kuulee paljon. Tammi tietää, että yli 50 koulupäivää on käyty tätä lukuvuotta, kun syysloma alkaa. Palatessamme takaisin, on jo marraskuu.

Tänä lukuvuonna olemme saaneet nauttia elokuun kesäisistä aamuista ja lämpimästä syyskuusta. Ruskan tulo rauhoitti mielemme ja muistutti, miten kauniita luonnon värit puissa, pensaissa ja kaikessa kasvillisuudessa voivatkaan olla. Pihassamme kasvava syksyllä v. 2008 istutettu Unesco-tammikin säilytti arvokkuutensa keltaisessa syysasussaan. Siitä kasvaa vahva ja voimakas!

Vähitellen lokakuun kääntyessä lopulleen olemme nähneet puiden alastomuuden ja tunteneet kylmän hiipivän lähelle ihoamme. Emme silti ole pelästyneet, sillä vuoden kierto on jo tuttua.

Onneksi olemme saaneet lämpöä ystävistämme ja päivittäisistä yhteisistä puuhistamme. Jokainen on tehnyt paljon työtä: lukenut, laskenut, kirjoittanut, oppinut ja opettanut monin eri tavoin. Kokemuksia ja osaamista on karttunut!

Nyt on aika nauttia ansaitusta syysomasta: nukkua pitkään, löhöillä, tehdä kaikkea kivaa, tavata tuttuja, ehkä käydä jossakin tai vain olla kotona omissa tutuissa ympyröissä. Missä tahansa lomaa vietätkin, nauti siitä ja jätä kaikki huolet mielestäsi. Koulu on kivaa, kun marraskuussa tapaamme, sillä olemmehan silloin taas yhdessä!