Itämeripäivä ja Turvallisuuspäivä Norssissa

Itämeripäivä

John Nurmisen Säätiön käynnistämää Itämeripäivää vietetään joka vuosi aina elokuun viimeisenä torstaina. Teemapäivän tavoitteena oli nostaa esille tärkeitä merellisiä aiheita ja innostaa tekemään konkreettisia tekoja Itämeren hyväksi. Ruokalassa nautittiin maittava kala-ateria ja luokissa oppilaat käsittelivät päivän teemaa eri tavoin.

Katso kuvagalleria klikkaamalla ensimmäistä kuvaa. Kiitos oppilaille, jotka ovat tehneet hienoja kaloja, joita saamme joka päivä ihailla ravintola Länsituulessa.

Turvallisuuspäivä

Turvallisuus on tärkeää jokaisena koulupäivänä. ONNI on turvallinen koulu -hankkeeseen liittyvä turvallisuuspäivä pidettiin yhdessä Itämeripäivän kanssa torstaina 31.8.2023. Valittavana oli aiheeseen liittyviä pajoja tai tehtäviä omassa luokassa: näkyvyyspaja, turvallisuus koulussa ja kotona-paja, ensiapupaja, turvallisuuden tarkastuslistat, opiskelijoiden tekemät diasarjat, ONNI-on turvallinen koulu – sivujen sisältö, ONNI-turvallisuussovelluksen tarjoama kattava aineisto ja turvallisuuspoikkeamailmoituksien tekeminen. Puuhaa oli tarjolla oman valinnan mukaan. Turvallisuustyö ei kuitenkaan tule valmiiksi yhtenä päivänä, vaan sitä kehitetään ja ylläpidetään joka päivä.

Vapaapalokuntalaiset Nico, Ilona ja Markus olivat vetämässä turvallisuuspäivän ensiapupajoja.

Ikioma ja itse suunniteltu heijastin, joiden tekemistä kuudennen luokan oppilaat ohjasivat näkyvyyspajassa.