Kesän tuoksua on jo ilmassa

Leikit koulun pihassa jo kaiken nähneen koivuvanhuksen ja uudempien valkearunkoisten koivujen suojelevien katseiden alla hiljenivät hetkeksi, kun helatorstai ja perjantaina 14.5. antoivat meille pidennetyn viikonloppuvapaan. Toukokuussa vielä opiskellaan sisällä ja ulkona ja tehdään kaikenlaista kivaa. Kesäkuun perjantain ja torstain koulupäivät ovat vähän lyhyempiä.

Korona-aika ei valitettavasti vieläkään salli yhteistä lukuvuoden lopetusta lauantaina 5.6. ja esityksiä seurataankin luokissa tallenteesta, johon myös vanhemmat saavat linkin. 1.-8. luokat tulevat kouluun klo 9. Koulunsa päättävät ysiluokkalaiset saapuvat klo 10 ja heidän juhlaansa voivat vanhemmat seurata suorana kodeissaan. Sitten alkaa ansaittu kesäloma ja koulu jää haikeana odottamaan uuden syksyn alkamista, jo tuttuja ja ihan uusia oppilaita, vilskettä, vilinää ja iloa, jonka yhdessä tekeminen synnyttää. Sen tahtiin hengittävät myös äskettäin kevään vihreyteen puhjenneet puut hymyillen hyväntahtoisesti lapsille ja kaikille niiden katveessa kulkeville.