Musta aamu ja jännittävä kokemus

Tänään harjoittelimme mahdollisen sähkökatkoksen varalta koulunkäyntiä ilman normaalia valaistusta pari tuntia aamulla. Luokkiin hankitut yleisvalaisimet valaisivat hienosti. Kaikki sujui hyvin. Keskustelemme ja keräämme kokemuksia ja mietimme, mitä voisimme vielä parantaa.

Opiskelu vähemmässäkin valaistuksessa onnistuu. Oppilailla oli paljon omia valaisimia: otsa- tai taskulamppuja ja pelkästään niitä käyttäen haluttiin myös harjoitella. Tositilanteessa tulee toki muitakin haasteita, mutta niistä kyllä selvitään, koska olemme valmistautuneet.

Ei ollut elämä tänään koulussa kuitenkaan kuin öljylampun valossa ennen vanhaan. Kokemus oli kaikille uusi, mutta ei yhtään pelottava. Se oli jännittävä!