Pääsiäinen antaa hengähdystauon koulunkäyntiin

Huhtikuussa lumisade on yllättänyt monena päivänä, mutta kevät ei kuitenkaan unohda meitä. Aamut ja illat ovat jo valoisia, lintujen laulua kuulee ja eläimet touhuavat innokkaina tavanomaisissa kevätpuuhissaan.

Mekin norssissa teemme pääsiäisen ajan askarteluja, joissa kaikissa on ajatuksena uuden syntyminen ja kasvaminen: vihreä ruoho, kukat, koristellut munat ja pienet tipuset (kuvassa on 1b:n tipuja). Hyvä mieli valtaa meidät kasvun ihmettä ihastellessa ja hymy nousee huulille ja silmiin. Nythän jopa näemme toistemme kasvot kokonaan, koska maskipakko on väistynyt.

Vapaapäivien määrä pääsiäisenä on hienoa, koska lomaa on neljä päivää. Keskiviikkona 13.4. on taitoluokkien taitopäivä. Torstaina 14.4. ilottelemme vielä suklaamunajahdissa koko koulu ja piipahdamme pienillä ostoksilla tukioppilaiden ”kanikahvilassa”.  Torstaina 1-2 luokat lopettavat koulun jo klo 12. ja muut klo 13.

Mukavia vapaapäiviä kaikille! Aurinko kyllä sulattaa lumet, joten sukset voi jo hyvällä mielellä viedä talvisäilöön. Laitahan kevättossut odottamaan eteiseen!