Turvallisuusuutinen vanhemmille

Tämä on ensimmäinen turvallisuusuutinen tänä lukuvuonna ja se on tarkoitettu erityisesti vanhemmille. Meitä huolettaa aina kovasti se, että autoliikenne koulun lähellä voi vaarantaa lasten koulutien. Haluaisimme, että kävellen ja pyörällä liikkujat pääsisivät turvallisesti perille.

Tiedetäänhän, että lapsi ei voi huomioida ympäristöään aikuisen tavoin. Moni lapsi on vielä pieni, eikä näy autojen takaa. Lapsi voi innoissaan juosta ohjeista huolimatta vaarallisesta paikasta. Parkkipaikat ovat tunnetusti kaikkein vaarallisimpia!

Toivomme, että koulun ympäristö rauhoittuisi autoliikenteeltä mahdollisimman paljon. Siihen te vanhemmat pystytte omalta osaltanne vaikuttamaan. Toivomme, että ajattelisitte jokaista kouluun tulevaa tai sieltä lähtevää lasta. Yritetään yhdessä turvata lastemme koulutie!

Tutustu diasarjaan (pdf-tiedosto)